سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اسکله موقت آمریکا در سواحل غزه افتتاح نشده خراب شد

پنتاگون از آسیب به اسکله موقت آمریکا در سواحل غزه و توقف کمک رسانی‌ها از طریق دریا به این باریکه خبر داد.

بسته شدن گذرگاه‌های زمینی غزه از سوی رژیم صهیونیستی و ناتوانی آمریکا و کشور‌های غربی برای متقاعد کردن تل آویو به منظور بازگشایی این گذرگاه ها، آنها را به سوی راهکار‌های ناکارآمد، پرهزینه و احمقانه‌ای سوق داد که در نهایت هیچ سودی برای فلسطینیان نداشته و صرفا یک شوی تبلیغاتی برای فریب افکار عمومی بود. رهاسازی کمک‌های امدادی بر آسمان غزه و نیز ساخت اسکله موقت که با سر و صدای زیاد از سوی آمریکا انجام شد در نهایت هیچ کدام نتوانست مشکل بحران بشردوستانه در غزه را حل کند. 

به گزارش الجزیره، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) امروز (سه شنبه) اعلام کرد اسکله موقتی که از سوی آمریکا در سواحل غزه ساخته شده بود پس از آسیب به دلیل شرایط جوی اکنون از این منطقه جداسازی شده و پس از تعمیر دوباره در محل قرار خواهد گرفت. 

سابرینا سینگ، سخنگوی پنتاگون در این باره به رسانه‌ها گفت: تعمیر و سرهم بندی این اسکله موقت بیش از یک هفته زمان خواهد برد. روند تعمیرات این اسکله در بند اشدود سرزمین‌های اشغالی انجام خواهد شد. 

اسکله موقت آمریکا که قرار بود مشکل کمبود مواد غذایی و اقلام حیاتی فلسطینیان را حل کند پس از صرف ۳۲۰ میلیون دلار در اواسط ماه مِی تکمیل شد. با این حال، هنوز این اسکله در مجموع نتوانسته است به اندازه حجم یک روز کمک رسانی‌های ورودی از گذرگاه رفح که پیش از جنگ بالغ بر ۵۰۰ کامیون در روز می‌شد را انجام دهد. 

پیش از این شبکه ان بی سی آمریکا به نقل از مقامات ارشد پنتاگون اعلام کرده بود کمک رسانی‌ها به غزه از طریق دریا به دلیل آسیب به اسکله موقت ساخته شده از سوی ارتش تا اطلاع ثانوی به تعویق افتاده است.

مترجم: ابوالفضل هاشمی

برچسب ها: جنگ غزه ، فلسطین ، آمریکا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.