دولت یونان اقدام به اخراج ۹ دانشجوی اروپایی به دلیل شرکت در تظاهرات ضدصهیونیستی در دانشگاه آتن کرد.

رژیم صهیونیستی نفوذ بسیاری در آمریکا و اتحادیه اروپا دارد به طوری که حمایت‌ها از تل آویو از سوی دولت‌های غربی به گونه‌ای است که هرگونه انتقاد از اسراییل می‌تواند با تبعات سنگینی همراه شود. اخراج شهروندان خارجی از کشور از جمله مواردی است که شرکت در تظاهرات‌های ضدصهیونیست می‌تواند به همراه داشته باشد. 

به گزارش الجزیره، دولت یونان پس از شرکت شماری از دانشجویان بین المللی در تظاهرات ضدصهیونیست در دانشگاه این کشور اقدام به اخراج ۹ دانشجوی اروپایی از کشور کرد. 

طی تظاهرات ۱۴ مِی در دانشکده حقوق دانشگاه آتن در همبستگی با مردم فلسطین، پلیس وارد صحنه شد و اقدام به بازداشت ۲۸ معترض کرد. دولت یونان در اقدامی غیرمتعارف ۹ تن از بازداشت شدگان را عنصر نامطلوب و تهدیدی برای نظم عمومی و امنیت ملی خوانده و آنها را از کشور اخراج کرد. 

گروهی از وکلا که وکالت این ۹ شهروند اروپایی را بر عهده دارند اعلام کردند روز سه شنبه شکایت خود را از این اقدام غیرقانونی دولت یونان به ثبت خواهند رساند. در بیانیه این وکلا آمده است: آیا حق آزادی فعالیت شهروندان اروپایی در یونان تنها شامل گردشگران و بازدیدکنندگان می‌شود و این امر شامل اقدامات سیاسی به ویژه درباره حمایت از فلسطینیان نیست؟

این گروه از وکلا می‌گویند معترضان دستگیر شده در بازداشتگاه آمیگدالزا در خارج از آتن در شرایط اسفناک و بدون مترجمی به سر می‌برند.

بازداشت شدگان می‌گویند اخراج از یونان سنگین‌ترین تنبیهی است که دولت می‌تواند به واسطه انجام جرمی در داخل دانشگاه آن را صادر کند. 

مترجم: ابوالفضل هاشمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار