تظاهرات صد‌ها دانشجوی حامی فلسطین در لوزان سوئیس

۱۵۰۰ تن از دانشجویان دانشگاه لوزان در حمایت از فلسطین و رد تجاوزگری رژیم صهیونیستی در این شهر دست به تظاهرات زدند.

صد‌ها دانشجوی حامی فلسطین در خیابان‌های لوزان سوئیس در اقدامی اعتراضی در این کشور جنگ رژیم صهیونیستی در نوار غزه را رد و تظاهرات کردند.

براساس گزارش القدس العربی، یکی از تظاهرکنندگان زن که از سازماندهدگان این تظاهرات نیز بود شعار  زنده باد، زنده باد فلسطین سر داد و معترضان شرکت کننده در این تظاهرات این عبارت را سر دادند.گفته می‌شود که تعداد دانشجویان معترض در لوزان به ۱۵۰۰ نفر رسیده بود. 

دانشجویان دانشگاه لوزان، École Polytechnique de Lozanne (EPFL) و سایر دانشگاه‌های فرانسوی زبان به نوبت خواهان تحریم دانشگاه‌های رژیم صهیونیستی شدند. فعالان در حالی که پرچم فلسطین را حمل می‌کردند و چفیه بر دوش خود داشتند، از مرکز شهر تظاهرات خود را آغاز کردند.

تظاهرکنندگان شعار‌هایی از جمله «جان فلسطینی‌ها مهم است»، «در فلسطین این بشریت است که ترور می‌شود» و «اسرائیل جنایتکار وآمریکا شریک» سر دادند. آنها همچنین شعار‌های «آزادی برای فلسطین» و «فلسطین از رودخانه تا دریا آزاد خواهد شد» سر دادند.

این تظاهرات قرار بود در برن، پایتخت فدرال برگزار شود، اما به دلیل عدم دریافت مجوز، سازمان هماهنگی دانشجویان برای فلسطین تصمیم گرفت آن را در لوزان سازماندهی کند، جایی که اجازه داشتند به طور مسالمت آمیز تظاهرات کنند.

جنبش دانشجویی حمایت از فلسطینیان در سوئیس در تاریخ دوم ماه مه در دانشگاه لوزان و پس از الهام گرفتن از جنبش‌های مشابه در آمریکا آغاز شد. سپس در سراسر کشور، به دانشگاه‌های ژنو، فریبورگ، نوشاتل، برن و بازل و بسیاری دیگر از مؤسسات آموزش عالی این کشور رسیده. 

مترجم: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار