سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قطع سرمایه گذاری دانشگاه کپنهاگ در شرکت‌های فعال صهیونیست

دانشگاه کپنهاگ از قطع سرمایه گذاری در شرکت‌های فعال در کرانه باختری اشغالی خبر داد.

در کنار سکوت سیاستمداران غربی در برابر نسل کشی فلسطینیان در غزه، افکار عمومی جهان به شدت از اقدامات تل آویو منزجر شده است. اعتراضات گسترده دانشجویان در دانشگاه‌های بزرگ و تقاضا برای قطع رابطه با شرکت‌هایی که با رژیم صهیونیستی در ارتباط هستند از جمله مواردی بوده است که گرچه در آمریکا سرکوب شد، اما در برخی کشور‌های غربی به نتیجه خوبی رسید. 

به گزارش الجزیره، دانشگاه کپنهاگ دانمارک امروز (سه شنبه) اعلام کرد به همکاری در حوزه سرمایه گذاری با شرکت‌هایی که اقدام به تجارت و کسب و کار در کرانه باختری اشغالی کنند پایان خواهد بخشید. این تصمیم پس از اعتراضات گسترده دانشجویان این دانشگاه به جنایات رژیم صهیونیستی صورت می‌گیرد. 

صد‌ها دانشجوی معترض در دانشگاه کپنهاگ از اوایل ماه مِی در محیط این دانشگاه اقدام به اعتراض به توحش رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان کردند. این دانشجویان خواستار قطع ارتباط دانشگاه با اسراییل و نیز قطع ارتباط مالی و سرمایه گذاری با شرکت‌هایی شدند که در سرزمین‌های اشغالی فلسطینیان فعالیت دارند. 

دانشگاه کپنهاگ در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) در این باره نوشت: ما از ۲۹ ماه مِی از سرمایه گذاری ۱۴۵ هزار دلاری در ۳ شرکت شامل بی اند بی (Airbnb)، بوکینگ دات کام (booking.com) و‌ای دریمز (eDreams) عقب نشینی کرده است. 

در ادامه این پیام آمده است: ما با مدیران مالی برای مدیریت سرمایه در حال رایزنی هستیم و اطمینان حاصل خواهیم کرد سرمایه گذاری ما در شرکت‌هایی که براساس لیست سازمان ملل در کرانه باختری اشغالی فعال هستند، نخواهد بود. 

اقدام دانشگاه کپنهاگ در قطع سرمایه گذاری در شرکت‌های فعال در کرانه باختری اشغالی دستاوری بزرگ برای دانشجویان معترض به حساب می‌آید. پیش از این مقامات دانشگاه کلمبیای آمریکا که اعتراضات دانشجویی برای نخستین بار از این دانشگاه آغاز و به سرتاسر جهان گسترش یافت به دانشجویان معترض اعلام کرده بودند هرگز اقدام به قطع همکاری با شرکت‌های فعال در سرزمین‌های اشغالی فلسطینیان نخواهند کرد، اما در عوض حاضرند در حوزه بهداشت و درمان غزه سرمایه گذاری کنند. 

مترجم: ابوالفضل هاشمی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.