اخیرا این شرکت دستاوردهای خود را بیشتر و وسیعتر کرده است. هوآوی در اروپا نیز موفقیت زیادی به دست آورده که نکته بسیار مهمی برای سود این شرکت است. اما در حالی که هوآوی بسیار به فروش محصولاتش در خاک ایالات متحده آمریکا نزدیک بود، سیاست مداران این کشور از ورود محصولات آن جلوگیری کردند. این اتفاق برای شرکتهای اپل و سامسونگ مسئله خوبی بود زیرا آنها فروششان را در کشور آمریکا تقریبا ثابت نگه داشتند. اما چرا محصولات هوآوی چنین تاثیری بر بازار فروش رقبایش دارد؟
یکی از مسائل مورد بحث این است که هوآوی به نقدهای کاربرانش توجه زیادی دارد. برای مثال سال گذشته گوشی هوآوی P20 پرو با داشتن دوربین سه گانه که با همکاری لایکا ساخته شده بود و باتری بزرگی که طول عمر بیشتری را ارائه میداد و پردازنده قوی Kirin 970 توجه بسیاری را به خود جلب کرد. این تلفن نه تنها از نظر داخلی بسیار قوی بود بلکه جذابیت ظاهری خاصی هم داشت. هوآوی P20 پرو با داشتن رنگی که از دو طیف مختلف تشکیل میشد در بین کاربران به محبوبیت رسید.
پس از عرضه این گوشی بود که شرکتهای بیشتری چنین انتخاب رنگی را الگوبرداری کرده و به محصولات خود اضافه کردند. این نوع رنگ را میتوان نوعی ترند دانست که شروع کنندهاش هوآوی بوده است. در دنیای تکنولوژی تنها دو شرکت دیگر هستند که توانایی ترندسازی دارند؛ یکی از این شرکتهای سامسونگ و دیگری اپل است.
یکی دیگر از دلایلی که هوآوی برای فروش رقبایش تهدید محسوب میشود، استفاده از تکنولوژیهای جدید در محصولاتش است. همانطور که پیشتر گفتیم دوربین سه گانه یکی از گوشیهای ساخت این شرکت از جدیدترین فناوریهای استفاده شده در گوشیهای تلفن همراه بود.
به طور کلی هوآوی میتواند با تولید گوشیهای هوشمند بسیار با کیفیت جای محصولات دیگر را در بازار بگیرد. سامسونگ و اپل فعلا به دلیل بن شدن محصولات این شرکت در آمریکا توانستهاند جلوی سقوط خود را بگیرند اما سوال اینجاست که این مسئله تا کی ادامه خواهد داشت؟
بیشتر بخوانید: مشخصات نسخه ارزان قیمت هوآوی P30 لایت منتشر شد +تصاویر
انتهای پیام/