فیسبوک در مهار گروه‌های متخلف اینترنتی با مشکل جدی مواجه است

فیسبوک با وجود مسدودسازی بسیاری از صفحات مخرب و ترویج کننده اعمال غیرانسانی در شبکه اجتماعی خود هنوز با حجم زیادی از جرائم سایبری درگیر است.

مشکلات فیسبوک با گروه‌های بزرگ جرائم اینترنتی هم‌چنان ادامه داردبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، فیسبوک با وجود مبارزه گسترده با جرائم اینترنتی همچنان با بخش زیادی از گرو‌ه‌های متخلف فعال در این شبکه اجتماعی درگیر است.

جعل کنندگان، سارقان اینترنتی و ده‌ها گروه غیرقانونی و حتی در بعضی موارد قانونی متخلف در فیسبوک با وجود برخورد گسترده مدیران این شبکه اجتماعی با آن‌ها همچنان با ادامه فعالیت‌های خود از ظرفیت‌های موجود در فیسبوک استفاده می‌کنند. همین موضوع سبب شده است تا با وجود حذف و مسدودسازی تعداد زیادی از صفحه‌های مرتبط با این تبهکاران همچنان بخش نسبتا زیادی از آن‌ها فعال باشند.

هر چند دست‌اندرکاران فیسبوک هرگز از ورود کارشناسان پلیس برای کاهش و کنترل این جرائم سایبری استقبال نکرده‌اند ولی بسیاری از کارشناسان امنیت شبکه معتقدند فیسبوک تا کنون در این زمینه خوب عمل نکرده است و باید ضمن همکاری با پلیس، اجازه ندهد که این شبکه اجتماعی به محلی امن برای فعالیت‌های غیرقانونی تبدیل شود.

در حادثه تلخ کشتار مسلمانان شهر کرایست چرچ نیوزلند که تعداد زیادی از مسلمانان به صورت مظلومانه کشته شدند، جنایتکاران از فیسبوک برای انتشار گسترده جنایات خود استفاده کردند. این چنین اتفاقات تلخ و ناگواری به روشنی لزوم نظارت شبانه روزی و بی‌وقفه بر این شبکه اجتماعی را نشان می‌دهد. شاید در مجوع دست‌اندرکاران فیسبوک تا کنون عملکرد بسیار ضعیفی از خود نشان نداده باشند ولی بروز حتی یک مورد نیز بسیار زیاد است و با توجه به تعداد زیاد کاربران فیسبوک ‌می‌تواند تاثرات فاجعه‌‌باری برای این شبکه اجتماعی به دنبال داشته باشد.

مشکلات فیسبوک با گروه‌های بزرگ جرائم اینترنتی هم‌چنان ادامه دارد

جرائم سایبری تنها منحصر به انتشار تصاویر جنایات و یا سرقت‌های اینترنتی نیست و هرزنامه‌های موجود در فیسبوک میزان نارضایتی بسیاری از کاربران را افزایش داده است. بعضی از این گروه‌های خلافکار بسیار هوشیار بوده و با ایجاد صفحه‌های جعلی، فعالیت‌های غیرقانونی خود را پوشش می‌دهند تا اگر یکی از این صفحه‌ها بسته شد، آسیبی به هدف اصلی آن‌ها وارد نشود.

کاربران فیسبوک نیز می‌توانند در کمتر شدن فعالیت‌های این گروه‌های غیرقانونی نقش بسزایی داشته باشند و با گزارش وجود چنین صفحه‌هایی در فیسبوک، مسئولان امنیتی این شبکه اجتماعی را در فراهم سازی محلی امن یاری کنند. شبکه اجتماعی فیسبوک در سراسر جهان بیش از ۲ میلیارد کاربر دارد و با این تعداد از کاربران تعجب آور نیست که بسیاری از مجرمان فضای مجازی این محل را برای فعالیت خود انتخاب کنند.


بیشتر بخوانید: قطع پشتیبانی اپلیکیشن‌های فیسبوک از سیستم عامل ویندوز فون


انتهای پیام/

درگیری شدید فیسبوک با جرائم سایبری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار