سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نارضایتی خوزستانی ها از کیفیت پائین نان

بررسی های میدانی نشان می دهد که مردم خوزستان به خصوص اهواز از کیفیت پائین نان و متنوع نبودن پخت آن رضایت ندارند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان در نشست کارگروه آرد و نان استان بیان داشت: مجموعه دست اندرکاران نان در استان باید برنامه ای که قابلیت اجرایی داشته باشد تدوین کند تا پخت نامرغوب نان در خوزستان به تدریج اصلاح گردد.

وی با بیان اینکه نان مرغوب و با کیفیت یکی از مطالبات دیرینه مردم خوزستان است تصریح کرد: شاخص های کیفی نان در استان در مقایسه با سایر مناطق کشور بسیار پائین تر است و نظارت ها بر نحوه کارکرد نانوایی ها خروجی مناسب نداشته است.

شریعتی در این نشست که شماری از مسئولان اجرایی و اتحادیه نانوایان استان حضور داشتند پیشنهاد کرد یکی از مناطق شهری اهواز به عنوان پایلوت برای بهبود وضعیت کیفی نان مشخص شود.

استاندار خوزستان با تاکید بر اجرای این پیشنهاد که به گفته وی می تواند منجر به بهبود تدریجی نان در استان شود اذعان داشت: برای تعیین یک منطقه در اهواز به عنوان پایلوت بهبود کیفی نان، یک گروه ویژه مشخص شود و به صورت منظم نظارت کرده و گزارش ها را به کارگروه آرد و نان استان ارائه کند و استانداری خوزستان نیز آمادگی دارد تسهیلات و اعتبارات لازم را برای اجرای این پیشنهاد تامین کند.

نماینده عالی دولت در استان خوزستان با تاکید بر اینکه اینگونه نشست ها باید برای مردم خروجی مناسب و عملی داشته باشد اذعان کرد: بارها چنین نشست هایی با محوریت بهبود کیفی نان برگزار شده، ولی منجر به بهبود نسبی نان و ارتقای شاخص های بهداشتی نانوایی ها نشده است.

غلامرضا شریعتی با اشاره به اینکه حجم ضایعات نان در استان به دلیل کیفیت پائین آن همچنان بالا است گفت: این مساله پذیرفتنی نیست و باید چاره ای برای برون رفت از این چالش اندیشید.

وی در این نشست انتقاد از ثابت نگه داشتن قیمت نان در 3 سال اخیر را که از سوی اتحادیه نانوایان استان مطرح شد پذیرفت، ولی افزایش قیمت نان را به بهبود نسبی پخت نان منوط کرد.

نبی الله خون میرزایی، فرماندار اهواز نیز در این نشست از نامرغوب بودن کیفیت نان در استان به عنوان معضل و زخمی کهنه انتقاد کرد و افزود: گزینه های مختلفی برای بهبود کیفی نان در استان اجرایی شده، ولی نتایج قابل ملاحظه ای نداشته است.

وی با اشاره به اینکه ارتقای کیفیت نان در استان به عوامل زیادی از جمله؛ شرایط نامساعد جوی بستگی دارد اذعان داشت: نظارت بر نانوایی های مجاز و برخورد با نانوایان سیار و غیرمجاز باید مد نظر قرار گیرد.

انتهای پیام/گ

خوزستانی ها از کیفیت نان رضایت ندارند

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.