رئیس مرکز بهداشت خوزستان گفت: راهکار ارتقاء کیفی نان افزایش نظارت و برخورد با متخلفان این صنعت است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،  دکتر شکراله سلمان‌زاده، رئیس مرکز بهداشت خوزستان بیان داشت: هدف از افزایش قیمت نان که اخیرا مطرح شده، تنها افزایش کیفیت نان نیست؛ اما تجربه این موضوع را اثبات کرده که نمی‌توان با افزایش قیمت نان، کیفیت آن را افزایش داد. 

وی ادامه داد: باید با همین قیمت فعلی نان تلاش کرد که نان با کیفیت به دست مردم برسد و به نظر می‌رسد آنچه که موجب افزایش کیفیت نان می‌شود، تداوم نظارت‌ها و تشدید برخوردها در مراکز پخت و عرضه نان است. 

سلمان‌زاده عنوان کرد: کارشناسان و بازرسان مرکز بهداشت به طور مرتب و مداوم بر نانوایی‌های مجاز از لحاظ میزان نمک موجود در نان، بحث استفاده از جوش شیرین و کیفیت آرد مورد استفاده بر پخت نان نظارت می‌کنند. نمی‌توان گفت که در حوزه بهداشت از سوی نانوایی‌ها هیچ تخلفی صورت نمی‌گیرد؛ زیرا هر ماه مواردی از پلمب و برخورد یا قطع سهمیه نانوایی‌هایی خوزستان را شاهد هستیم که این امر نشانگر نظارت‌های مستمر و مداوم کارشناسان است.

وی ادامه داد: در خصوص نان‌های حجمی که برخی از کارخانجات به تولید آن می‌پردازند، نظارت‌های مرتب و مداومی صورت می‌گیرد و نمک موجود در این نان‌ها با استفاده از دستگاه‌های دیجیتال در محل توسط کارشناسان ما در جریان این نظارت‌ها و بازرسی‌ها اندازه‌گیری می‌شود، و در صورت بالا بودن میزان نمک مورد استفاده، برخوردهای لازم با تولیدکننده صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/م

  افزایش قیمت نمی‌تواند کیفیت نان را افزایش دهد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.