رعایت نکردن بهداشت در تهیه و پخت نان و نیز محل کسب و کار نانوایی ها موجب جریمه، تعطیلی و قطع سهمیه آرد آن ها می شود.

نانوایی های دزفول زیر ذره بین بازرسان بهداشتبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز؛ رضا پورآئین، رئیس مرکز بهداشت دزفول در این خصوص اظهار داشت: در فروردین و اردیبهشت ماه سال جاری، 341 مورد بازرسی از نانوایی های سطح این شهرستان انجام شد که 167 مورد مربوط به فروردین و 174 مورد مربوط به اردیبهشت می باشد.

وی گفت: در بازرسی مرکز بهداشت دزفول از واحدهای نانوایی در 2 ماه نخست امسال، 1 واحد نانوایی بعلت رعایت نکردن بهداشت تعطیل شد.

پور آئین افزود: در این مدت 114 مورد نمونه برداری انجام شد که 63 مورد از نان،27 مورد از آرد و 24 مورد از خمیر نمونه برداری صورت گرفت و 3 مورد استفاده از جوش شیرین در نان تایید گردید.

رئیس مرکز بهداشت دزفول بیان داشت: سهمیه آرد این واحدهای نانوایی متخلف به علت استفاده از جوش شیرین قطع و 1 واحد نیز به علت رعایت نکردن بهداشت تعطیل شد.

وی تصریح کرد: همچنین 3 مورد اخطاریه رفع نواقص بهداشتی نیز به نانوایی ها داده شد که در صورتی که نتوانند در مدت مشخص شده نواقص بهداشتی خود را برطرف کنند مجبور خواهیم شدیم این واحدها را نیز تعطیل کنیم.

رضا پورآئین در خصوص استفاده از جوش شیرین در کباب اذعان داشت: با توجه به ممنوعیت استفاده از جوش شیرین در کباب بازرسی هایی از کبابی های سطح شهر صورت گرفته که هنوز نتایج آزمایشات انجام شده اعلام نشده است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.