سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هفته نهم لیگ برتر والیبال

نبرد آسان مدعی پایتخت‌نشین در شب سخت شاگردان تراویسا

هفته نهم لیگ برتر والیبال مردان ایران پنج شنبه با برگزاری 6 دیدار در تهران (2 دیدار)، اراک، ورامین، ساری و تبریز پیگیری خواهد شد.

به گزارش خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، هفته نهم رقابت‌های لیگ برتر والیبال مردان، گرامیداشت شهدای منا، این هفته برخلاف روال هفته‌های قبل روز پنج شنبه (9  آذر) برگزار خواهد شد.

این رقابت‌ها در حالی پیگیری می‌شود که تیم پیکان که یکی از مدعیان کسب عنوان قهرمانی است، هفته نهم را با یک دیدار آسان پشت سر خواهند گذاشت و تیم شهرداری ارومیه باید در جدالی سخت در ورامین به مصاف تیم صالحین این شهر برود.

در نخستین دیدار هفته نهم این رقابت‌ها تیم والیبال پیکان از ساعت 15 و 30 در خانه والیبال تهران پذیرای تیم قعر جدولی هاوش گنبد خواهد بود. شاگردان پیمان اکبری با 7 پیروزی و یک باخت از 8 بازی قبلی خود در رده دوم قرار دارند و برای حفظ جایگاه خود در رده دوم جدول مسابقات به پیروزی مقابل تیم هاوش نیاز دارند. هاوشی‌ها که چند هفته اخیر ، رحمان محمدی راد را روی نیمکت مربیگری خود دارند هفته هشتم را با پیروزی پشت سر گذاشتند و نسبت به قبل انگیزه بیشتری خواهند داشت. دیدار دو تیم پیکان و هاوش را مسعود قاری قضاوت می‌کند. 

دیگر دیداری روز پنج شنبه در خانه والیبال تهران را دو تیم سایپا و پارسه تهران مقابل هم برگزار خواهند کرد. تیم سایپا تهران در رده سوم جدول رده‌بندی قرار دارد و از ابتدای فصل موفق به کسب نتایج قابل قبولی شدند. شاگردان فرهاد نفرزاده در تیم پارسه هم آغاز خوبی در لیگ داشتند اما در ادامه با قبول چند باخت جایگاه خود در رده‌های بالای جدول را از دست دادند و در حال حاضر در جایگاه هفتم قرار دارند. نبرد این دو تیم تهرانی ساعت 17 و 30 در خانه والیبال و به قضاوت حمید راهجردیان برگزار می‌شود.

تیم بانک سرمایه صدرنشین مسابقات، در هفته نهم لیگ برتر میهمان سازمان عمران شهرداری ساری است. نماینده ساری با 5 برد و 14 امتیاز در رتبه چهارم است و این موضوع حساسیت این مسابقه را افزایش می دهد. نکته مهم این مسابقه، میزبانی سازمان عمران است که تا کنون در تمامی دیدارهای خانگی (سه دیدار) پیروز میدان بوده و این تیم در بازی های خانگی به حریفان اجازه کسب برد نمی دهد. صالحین ورامین، پارسه تهران و شهرداری تبریز در ساری مغلوب میزبان شدند و اگر ساری در این هفته مغلوب شود، نخستین شکست خانگی را تجربه می کند. 

از سوی دیگر بانک سرمایه اگر این هفته مغلوب نماینده ساری شود، احتمال از دست دادن صدرنشینی را خواهد داشت. دیدار دو تیم بانک سرمایه و راه عمران ساری یکی از دیدارهای حساس هفته نهم محسوب می‌شود که ابراهیم فیروزی به عنوان داور اول در آن سوت خواهد زد.

تیم والیبال شهرداری ارومیه در هفته نهم به ورامین خواهد رفت تا مقابل شاگردان محمد ترکاشوند یعنی تیم صالحین ورامین به میدان برود. نبرد دو تیم شهرداری ارومیه و صالحین ورامین به دلیل حضور بازیکنان با تجربه در هر دو تیم ، جدالی دیدنی خواهد شد. بازیکنان جنگنده تیم صالحین هفته هشتم متحمل شکست مقابل پیکان شدند و بدون شک تلاش خواهند کرد با پیروزی خانگی مقابل شهرداری ارومیه شکست های خود را ادامه‌دار نکنند. ورامینی‌ها در خانه خوب نتیجه می‌گیرند و از حمایت هواداران خود بهره مند هستند ، موضوعی که کار شاگردان تراویسا در تیم شهرداری ارومیه را دشوار خواهد کرد. محمد شاهمیری داوری این دیدار حساس در چارچوب هفته نهم را بر عهده خواهد داشت.

تیم شهرداری تبریز در هفته نهم میزبان تیم خاتم اردکان است. جدال دو تیم شهرداری تبریز و خاتم اردکان نبرد دو تیم هشتم و نهم جدول خواهد بود. هر دو تیم برای بهبود وضعیت خود به دنبال پیروزی هستند هر چند شاگردان عادل بناکار در تیم شهرداری تبریز به دلیل بهره‎‌مندی از امتیاز میزبانی کار راحت تری خواهند داشت. داوود نافعی دیدار دو تیم هشتم و نهم جدول را که قرار است در سالن شهید اقدمی شهر تبریز برگزاری شود ، سوت می‌زند.

دو تیم شهرداری اراک و کاله آمل هم در هفته نهم در اراک با هم دیدار خواهند کرد. شاگردان بهروز عطایی در رده دهم جدول مسابقات قرار دارند و به دنبال پیروزی مقابل تیم دوازدهم جدول هستند. اراکی‌ها تنها در یک دیدار از 8 هفته قبلی به پیروزی رسیده‌اند و حالا باید از تیم جوان و یکدست کاله میزبانی کنند. دو تیم شهرداری اراک و کاله آمل از ساعت 17 روز پنج شنبه در سالن امام خمینی (ره) اراک با هم دیدار می‌کنند و مرتضی اکرمی قضاوت آن را بر عهده خواهد داشت. 

**برنامه کامل هفته نهم لیگ برتر به قرار زیر است:

تهران، خانه والیبال، ساعت 15 و 30 دقیقه
پیکان تهران – هاوش گنبد

تهران، خانه والیبال، ساعت 17 و 30 دقیقه
سایپا تهران – پارسه تهران

ساری، سالن شهید رسول حسینی، ساعت 17
سازمان عمران شهرداری ساری – بانک سرمایه

تبریز، سالن شهید اقدمی، ساعت 17
شهرداری تبریز – خاتم اردکان

ورامین، سالن شهید گل عباسی، ساعت 17
صالحین ورامین – شهرداری ارومیه

اراک، سالن امام خمینی (ره)، ساعت 17
شهرداری اراک – کاله مازندران

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.