سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دیوید کامرون: در همه پرسی خروج از اتحادیه اروپا راه بازگشتی وجود ندارد

نخست وزیر انگلیس هشدار داد رای‌ به خروج این کشور از اتحادیه اروپا، غیرقابل بازگشت و جبران‌ناپذیر است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بی‌بی‌سی؛ فرصت چندانی تا روز پنجشنبه و آغاز همه‌پرسی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا باقی نمانده است. "دیوید کامرون،" نخست وزیر انگلیس، در مقاله امروز خود در ساندی تایمز، با اعلام هشدار نسبت به غیرقابل بازگشت بودن نتیجه همه‌پرسی، نوشت: تصمیم به خروج از اتحادیه اروپا یک اشتباه بزرگ است و موجب ناتوانی انگلیس و بی‌ثباتی آن خواهد شد.


"مایکل گوو،" نماینده حزب محافظه‌کار در پارلمان انگلیس، یکی از حامیان جدایی از اتحادیه اروپا است و در این باره گفت: طرح برکسیت موجب شکوفایی و ترقی اقتصاد انگلیس خواهد شد. برای خروج از این اتحادیه درگیر با مشکلات متعدد اقتصادی، به دموکراسی رای دهید.

فعالیت تبلیغاتی برای همه‌پرسی روز پنجشنبه به احترام " جو کاکس،" نماینده حزب کارگر، که دو روز پیش در جریان حمله افراد ناشناس کشته شده بود، برای 3 روز متوقف شده است. "دیوید کامرون" ضمن ابراز تاسف از کشته شدن "جو کاکس" از مردم انگلیس خواست برای آنچه این نماینده 41 ساله مبارزه می‌کرد پای صندوق‌های رای حاضر شوند. 

کامرون نوشت: کاکس، انگلیس را در بهترین شرایط ممکن در ذهن خود تجسم می‌کرد، کشوری نجیب و مهربان. همه‌پرسی به ما نشان می‌دهد کشور را چگونه می‌خواهیم. تصمیم شما برای آینده انگلیس بسیار حیاتی و غیرقابل جبران است. شما کشور را مانند آنچه "نایجل فراژ،" رهبر حزب استقلال پادشاهی متحد انگلیس، تجسم می‌کند، می‌خواهید که تقسیم‌بندی را بهتر از اتحاد می‌داند و یا خواستار یکپارچگی و اتحاد جمعی هستید؟

کامرون افزود: آیا کشور را به گونه‌ای لیبرال و با صبوری بیشتر می‌خواهید ؟ کشوری که مشکلاتش را به گردن دیگران نمی‌اندازد، در گذشته متوقف نمی‌شود وبه آینده امید دارد؟ کشوری دارای امیدواری و اطمینان؟ فکر می‌کنم پاسخ به این پرسش‌ها همان باشد که انگلیس برای مدت طولانی در آن مسیر گام برداشته بود.

کامرون در ادامه آورد: شرایط اقتصادی به یک توازن نسبی رسیده است و با خروج از اتحادیه اروپا، به تجارت و سرمایه‌گذاری در کشور آسیب وارد می‌کند. موافقت با طرح برکسیت احتمالا انگلیس را فقیرتر و آن را وارد دوران رکود می‌کند.

سیاست‌مداران موافق با خروج از اتحادیه اروپا معتقدند انگلیس باید مستقل از دیگر اعضای اتحادیه عمل کند و مسئولیت چالش‌های سیاسی و اقتصادی خود را بصورت انفرادی بپذیرد و با راهکارهای داخلی آنها را حل کند.


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.