بیزینس اینسایدر نوشت با نظرسنجی های جالبی که در خصوص برکسیت در اینترنت منتشر شد، انگلیس یک هفته حساس دیگر را پشت سر گذاشت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بیزینس اینسایدر، انگلیس یک هفته پر شور دیگر را پیش از برگزاری همه پرسی در خصوص خروج از اتحادیه اروپا یا ماندن در آن (برکسیت) پشت سر گذاشت. پس از ماه ها نظرسنجی های مختلف در اینترنت در خصوص خروج از اتحادیه اروپا، تغییراتی در نظرسنجی های چند روز گذشته ایجاد شده است. 

این تغییر از روز دوشنبه و زمانی آغاز شد که 3 نظر سنجی در مدت 4 ساعت منتشر شد و در همه آنها بیشتر مردم موافق خروج از اتحادیه اروپا بودند.  این نظرسنجی ها نشاندهنده این بود که یک تغییر بزرگ در افکار عمومی مردم انگلیس ایجاد شده است. این نظرسنجی ها بوسیله مؤسسه های سِرویشن، ایپسوس موری و بی ام جی منتشر شد و در همه آنها مردم انگلیس موافق ترک اتحادیه اروپا بودند. این نظرسنجی ها برای طرفداران خروج انگلیس از اتحادیه اروپا همانند یک رویا و برای دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس یک کابوس است.

نمودار زیر که بوسیله وبسایت "مک کوآری" منتشر شده است نشان می دهد از ماه مه (ماه گذشته) تاکنون، تعداد طرفداران ماندن انگلیس در اتحادیه اروپا کاهش یافته است. از سوی دیگر، تعداد طرفداران خروج انگلیس از اتحادیه اروپا به طور پیوسته و مداوم رو به افزایش بوده است.

نظرسنجی درباره ماندن انگلیس در اتحادیه اروپا
تغییر افکار مردم انگلیس در خصوص ترک اتحادیه اروپا+ نمودار
به نوشته بیزینس اینسایدر، البته نباید به نظرسنجی های اینترنتی اکتفا کرد؛ اما تنها با این شیوه می توان به نظر و احساس مردم انگلیس در خصوص خروج از اتحادیه اروپا یا ماندن در این اتحادیه پی برد.

در زیر نیز نمودار وبسایت "مک کوآری" آورده شده است. بیضی آبی رنگ نشاندهنده اوج موافقت مردم انگلیس با خروج این کشور از اتحادیه اروپا در روزهای اخیر است.

تغییر افکار مردم انگلیس در خصوص ترک اتحادیه اروپا+ نمودار

خطوط قرمز: علاقه مندان به ماندن انگلیس در اتحادیه اروپا
خطوط سیاه: علاقه مندان به خروج انگلیس از اتحادیه اروپا

طرح خروج انگلیس از اتحادیه اروپا قرار است 23 ژوئن سال جاری میلادی (سوم تیر) در این کشور به همه پرسی گذاشته شود.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار