وزیر دارایی انگلیس اعلام کرد پیامدهای خروج این کشور از اتحادیه اروپا می‌تواند از اکثر سناریوهایی که دولت انگلیس پیش‌بینی کرده است، بدتر باشد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، "جرج آزبورن" وزیر دارایی انگلیس در مصاحبه با شبکه تلویزیونی «آی تی وی» اعلام کرد پیامدهای خروج این کشور از اتحادیه اروپا می‌تواند از اکثر سناریوهایی که دولت انگلیس پیش‌بینی کرده است، بدتر باشد.

وی گفت: « برآورد اصلی این است که تولید ناخالص داخلی ما ( جی دی پی ) بین پنج تا شش درصد کمتر خواهد بود. من به شخصه فکر می کنم احتمال دارد که وضع از این هم بسیار بدتر باشد.»

وزارت دارایی انگلیس در ماه مه تخمین زده بود که خروج این کشور از اتحادیه اروپا به این معنا خواهد بود که اقتصاد این انگلیس در قیاس با وضعی که این کشور در اتحادیه اروپا باقی بماند شش درصد کوچکتر خواهد بود، تورم با سرعت بیشتری افزایش خواهد یافت و قیمت خانه هجده درصد کمتر خواهد شد.

آزبورن گفت :« اکنون مدتی است که مردم همین کارها را انجام می دهند. آنها خانه و خودرو نمی خرند. آنها سرمایه گذاریهای خود را به تاخیر می اندازند. این وضع قبل از رای گیری و نشانی از اتفاقاتی است که (در صورت خروج از اتحادیه اروپا) روی خواهد داد.»


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۲ ۳۰ خرداد ۱۳۹۵
خروج انگلیس از اتحادیه اروپا ، اوضاع اقتصادی این کشور را آرام خواهد کرد .
آخرین اخبار