نتایج نظرسنجی‌های جدید درخصوص همه پرسی طرح خروج انگلیس از اتحادیه اروپا نشان از برتری مخالفان این طرح دارد.


به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، نتایج دو نظرسنجی منتشر شده در روز شنبه درخصوص طرح خروج انگلیس از اتحادیه اروپا (برکسیت)، نشان دهنده بالا رفتن درصد مخالفان ترک اتحادیه اروپا است. نتایج این نظرسنجی ها دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس، را در تلاش برای ماندن در اتحادیه بیشتر مصمم کرد.

نظرسنجی دیگری نیز نشان می‌دهد درصد مخالفان طرح برکسیت افزایش یافته است. 

نظرسنجی های پیشین که حاکی از درصد بالاتر موافقان طرح برکسیت بود، به کاهش ارزش پوند و بیرون کشیدن سرمایه از بازارهای این کشور منجر شد. همچنین نگرانی هایی در خصوص آسیب های شدید ترک اتحادیه اروپا بر اقتصاد انگلیس و آینده اتحادیه وجود دارد.

نتایج نظرسنجی «موسسه یوگاو» ( YouGov )، که در روزنامه ساندی تایمز منتشر شد، حاکی از آن است که 44 درصد مردم انگلیس مخالف ترک اتحادیه اروپا و 43 درصد موافق این طرح هستند.

گفته می شود بالا رفتن نگرانی ها در خصوص اثرات منفی برکسیت بر اقتصاد انگلیس، رای دهندگان را دچار تردید کرده است.

دیوید کامرون و جرج آزبرن، وزیر خزانه‌داری انگلیس، به طور مکرر در تلاشند تا با اشاره به پیش بینی های صندوق بین المللی پول، بانک مرکزی انگلیس و نظرات تحلیلگران اقتصادی، درخصوص خطرات اقتصادی ناشی از خروج از اتحادیه اروپا به رای دهندگان هشدار دهند.

کامرون در مصاحبه ای درخصوص تصویب طرح خروج انگلیس از اتحادیه اروپا اظهار کرد: «این یک تصمیم غیر قابل بازگشت است که پیامدهای بسیار ناگواری برای اقتصاد انگلیس خواهد داشت.»

مبارزات انتخاباتی حامیان طرح برکسیت و مخالفان آن از روز یکشنبه (امروز) از سرگرفته می شود. این مبارزات به دلیل قتل وحشتناک جو کاکس، نماینده پارلمان انگلیس و از مخالفان سرسخت ترک اتحادیه اروپا، بیش از دو روز به حالت تعلیق درآمده بود.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار