سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بانک اطلاعاتی علوم انسانی در راه است

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم از تشکیل بانک اطلاعاتی علوم انسانی متشکل از اطلاعات مربوط به دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها و استارت آپ یا کارنوپا‌ها در این حوزه خبر داد.

وحید احمدی معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم درگفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: برای دسترسی به یک بانک جامع در اقصی نقاط کشور، تمامی اطلاعات آموزشی و پژوهشی مربوط به حوزه علوم انسانی در یک بانک اطلاعاتی قرار داده می‌شود.

وی افزود: از این رو، به زودی احکام اعضای کمیته‌های تخصصی شورای پژوهش و فناوری علوم انسانی صادر شده و کمیته‌ها تشکیل می شوند.

احمدی با بیان اینکه تمامی فعالیت‌های شورای پژوهش و فناوری توسط این کمیته های تخصصی برنامه ریزی و دنبال می‌شود، اظهار داشت: سه کمیته سیاستگذاری و برنامه ریزی کلان پژوهش و فناوری در علوم انسانی و هنر، کاربرد و توسعه فناوری در علوم انسانی و هنر، امور حمایتی و پشتیبانی پژوهشی علوم انسانی و هنر در این شورا تشکیل می‌شود.

وی گفت: دانشگاه‌ها و پژوهشگاه های فعال در حوزه علوم انسانی باید برنامه ریزی کنند تا استارت آپ‌های مرتبط با این حوزه برای جوانان فعال در این زمینه راه اندازی شود.

احمدی استارت آپ‌ها را اینگونه تعریف کرد:‌ طبق تعاریف کارنوپا یا استارت آپ به شرکت‌ یا سازمانی موقت گفته شده که در جهت جستجوی راه حلی برای یک مدل کسب و کار قابل توسعه و تکرار پذیر راه اندازی می شود. این شرکت‌ها تازه تاسیس بوده و در فاز توسعه و تحقیق برای بازاریابی قرار دارند.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم یادآور شد: با راه اندازی کارنوپاهای علوم انسانی فضای ارائه ایده‌های کسب و کار، فضای کارآفرینی و خلاقیت نیز در کشور فراهم می شود.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.