وزیر علوم،تحقیقات وفناوری از ارائه دستعور العمل اسلامی کردن دانشگاه ها خبر داد.

محمد  فرهادی وزیر علوم،تحقیقات و فناوری در گفت و گو با خبرنگار حوزه دانشگاهی  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: وحدت حوزه و دانشگاه و همچنین اسلامی شدن دانشگاه‌ها از آرمان‌ها و اهداف رهبران ایران در احیا کردن دین در حوزه اندیشه ورزی و علم و آموزش، از بدو تولد جمهوری اسلامی تاکنون، بوده است.

وی ادامه داد: یک بررسی جامعی هم که سال گذشته داشتیم عمدتا مسائل عقیدتی یا انجام فرایض مذهبی در دانشگاهها بوده، و چند دستور العمل برای عملیاتی شدن این طرح به دانشگاهها ارائه کردیم.

وزیر علوم،تحقیقات و فناوری ادامه داد: اسلامی کردن دانشگاه‌ها در عمل اهداف دیگری نیز دارد که در این میان سه هدف بیشتر مدنظر برنامه ریزان است. تغییر روابط و ظاهر باید بر اساس احکام شرع، تبلیغ و ترویج اندیشه ارتباط علم و دین و از همه مهمتر تغییر بنیادین در محتوا و چگونگی ارائه علوم انسانی در دانشگاه‌ها باشد.

فرهادی اضافه کرد: باید به طرح اسلامي کردن دانشگاه‌ها نگاهي نظام‌‌مند داشت، اين مسئله با شعار دادن حل نمي‌شود؛ بلكه اعضاي هيات علمي در دانشگاه‌ها و محتواي كتاب های درسي بايد مورد بررسي قرار گيرند.

وی یادآور شد:در حال حاضر بايد دغدغه جامعه دانشگاهي ،باور پذيري طرح اسلامي کردن دانشگاه ها باشد. دراين راستا اميدواريم با برنامه ريزي شوراي عالي انقلاب ، بازسازي و تحول اساسي در سر فصل هاي کتاب های درسي صورت گيرد.

وزیر علوم در پایان خاطر نشان کرد: محیط دانشگاه‌ها بسیار مهم است و در این محیط ها اساتید باید روحیه و فرهنگ اسلامی را ترویج دهند .

انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۴ ۰۲ خرداد ۱۳۹۵
لطفا پیگیری کنید تکلیف مجوز رشته محل های دانشگاه ازاد چی شد؟
آخرین اخبار