ترویج فعالیت‌های شاخص اخلاق در علم و فناوری/جایزه اخلاق در علم ابن سینا سهم دانشمند پاکستانی شد

وزیر علوم از جایزه ابن سینا برای نمایش اهمیت اخلاق در علم خبر داد و گفت: دانشمند پاکستانی در حوزه اخلاق در علم و آموزش برنده چهارمین دوره جایزه بین المللی اخلاق در علم ابن سینا شد.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ظهر امروز محمد فرهادی وزیر علوم با زبتاخان شینواری رییس فرهنگستان علوم پاکستان و برنده چهارمین دوره جایزه اخلاق در علم ابن سینا یونسکو 2015 دیدار کرد.

محمدفرهادی وزیر علوم در این دیدار گفت: جایزه اخلاق در علم ابن سینا به پیشنهاد جمهوری اسلامی ایران در سال 2002 از سوی سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد( یونسکو) برای گرامیداشت پژوهش و خدمات افراد و گروه‌هایی تاسیس شد که در زمینه اخلاق در علم فعالیت دارند.

وی افزود: هدف از اعطای جایزه نمایش اهمیت اخلاق در علم، ژرف اندیشی درباره این مسئله و جلب توجه محافل علمی، دانشمندان و افکار عمومی نسبت به آن است.

وزیر علوم بیان کرد: این جایزه به ویژه برای بزرگداشت دانشمندان جوان، کمک به شناسایی آنها و طرح این اشخاص در سطح بین المللی تقدیم می شود.

فرهادی درباره منبع مالی جایزه عنوان کرد: منبع مالی جایزه توسط جمهوری اسلامی ایران تامین شده و مرکب از نشان زرین ابن سینا همراه با گواهی، مبلغ 10 هزار دلار پول نقد و یک هفته سفر علمی به ایران که شامل ایراد سخنرانی و گردهمایی‌های دانشگاهی است.

وی با توجه به اینکه پروفسور زبتاخان شینواری توانسته در زمینه اخلاق در علم و فناوری موفق به پژوهش‌های والایی شود، گفت: زبتاخان شینواری رییس فرهنگستان علوم پاکستان و رییس دپارتمان بیوتکنولوژی دانشگاه اسلام آباد و متخصص در حوزه کشاورزی و گیاه شناسی است که در تاریخ هشتم مهر 94 مدال مزین به تصویر ابن سینا و جایزه نقدی را کسب کرده است.

وی افزود: این دانشمند پاکستانی توانسته تحقیقات و پژوهش‌های ارزنده ای را در حوزه ایمنی و امنیت زیستی و توسعه برنامه های آموزشی برای پیشبرد حوزه اخلاق در علم و فناوری به ثمر رساند و پروژه‌های متعددی از دانشجویان این حوزه را هدایت و عملیاتی کرده است.

گفتنی است، جایزه بین المللی ابن سینا که متولی آن ایران است به یادبود آثار ارزشمند ابوعلی سینا که شهرت جهانی در حوزه پزشکی، فلسفه و اخلاق دارد، طراحی شده و هدف اصلی آن پیشبرد توجه به ارزش های اخلاقی در مطالعات علمی و پژوهشی است. جایزه اخلاق در علم هر دوسال یکبار به افراد و گروههایی که تحقیقات و فعالیت‌های شاخص و برجسته ای در زمینه اخلاق علمی و فناوری انجام داده باشند، اعطا می شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار