پاسخ به ابهام درباره سرپرست دفتر همکاری های بین المللی وزارت علوم

وزیر علوم گفت:سرپرست دفتر همکاری های بین المللی، مشاور امنیتی آمریکا در دبی نبوده و این شایعه مورد تایید نیست.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان محمد فرهادی وزیر علوم در حاشیه مراسم  چهارمین جایزه اخلاق در علم ابن سینا در جمع خبرنگاران گفت: یونسکو جایزه ای در زمینه اخلاق در علم دارد که در سال 2002 در مجمع عمومی پیشنهاد جایزه اخلاق در علم، ابن سینا نام گرفت و از آن سال به بعد هر دوسال یکبار قرار است که این جایزه به یک دانشمند برتر در دنیا که در زمینه اخلاق در علم فعال بوده، تعلق گیرد.

وی افزود: چهارمین جایزه اخلاق در علم را پروفسور زبتاخان شینواری اندیشمند پاکستانی دریافت کردند.

وزیرعلوم بیان کرد: جایزه اعطا شده به این اندیشمند علاوه بر  مبلغ نقدی، یک هفته سفر به ایران و بازدید از مراکز علمی و دانشگاهی و ایراد سخنرانی است.

فرهادی در پاسخ به این سوال که آیا درست است که سرپرست دفتر بین الملل وزارت علوم، مشاور دفتر امنیتی آمریکا در دبی است، پاسخ داد: اصلا اینگونه نیست و چنین چیزی صحت ندارد. این مورد گفته شده یک اشتباه محض است و با کسانی که این خبر رو پخش کرده و تصاویری را با این مضمون انتشار داده اند حتما برخورد قانونی می شود.

وی افزود: در مجلس هم هیچ مدرک و سندی مبنی بر صحت این موضع وجود ندارد.همچنین باید گفت که دفتر بین الملل در وزارت علوم نداریم و مرکز همکاری های علمی و بین المللی است.

فرهادی درباره بازنگری دروس تخصصی دانشجویان در سال جاری گفت: سال گذشته 600 رشته تحصیلی در زمینه های مختلف مثل فنی مهندسی و علوم پایه را مورد بازنگری قرار دادیم و در سایت قرار گرفته اند.

وی یادآور شد: این بازنگری بخصوص برای رشته هایی که 10 سال از عمر آنها گذشته انجام و از جنبه های عملی بیشتر به آن توجه شده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار