سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فتح اللهی مطرح کرد؛

حفظ ویژگی بافت های فرسوده در اولویت است/تدوین بسته تشویقی نوسازی در تهران

مدیر عامل سازمان نوسازی شهر تهران گفت:حفظ ویژگی های تاریخی بافت های فرسوده خصوصا در برخی مناطق در اولویت ماموریت های نوسازی است.

عباد الله فتح اللهی مدیر عامل سازمان نوسازی شهر تهران در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بیان کرد:با توجه به اینکه نوسازی بافت های فرسوده امری فرا سازمانی و فرا بخشی است در برخی مناطق از جمله 15،12 و17به دلیل قدمت و گستردگی محلات، همچنین حفظ ویژگی های تاریخی آن از اولویت های مهم در نوسازی هستند که در این راستا 68هزار متر مربع بهسازی و پیاده راه سازی در منطقه12صورت گرفته است.

وی در خصوص بسته های تشویقی نوسازی،گفت:در نظر داریم برای شهر تهران علاوه بر تدوین بسته تشویقی نوسازی کلی،بسته های تشویقی دیگری نیز با رویکرد محله محور بر اساس شرایط حاکم بر هر محله از بافت های فرسوده تدوین کنیم که در این میان تلاش می شود تا نهادهای مختلف حاکمیتی در فرآیند نوسازی محلات دارای بافت فرسوده،با به کارگیری ظرفیت های موجود در مجموعه مدیریت شهری و خارج از آن به منظور ارتقای سطح کیفی زندگی شهروندان قدم بردارند.

فتح اللهی ادامه داد:دفاتر خدمات نوسازی به منظور تعدیل،اصلاح و هدفمند سازی اعطای وام در راستای اهداف نوسازی،در سطح محلات بر مبنای استانداردی مشخص به منظور ارتقای سطح کیفیت زندگی ساکنان بافت های فرسوده صورت می گیرد.

مدیر عامل سازمان نوسازی شهر تهران در پایان اظهار داشت:با آسیب شناسی تجربیات گذشته در مورد اعطای وام نوسازی،رویکرد جدیدی نیز در این باره در نظر گرفته شده که تسهیلات نوسازی بافت های فرسوده در راستای اهداف تجمیع و به صورت هدفمند در اختیار مالکان قرار می گیرد.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.