شهردار منطقه 20 گفت: برای تملک پلاک‌های فرسوده اطراف حرم عبدالعظیم حسنی(ع) باید 500 میلیارد تومان هزینه تامین شود.

تامین اعتبار 500 میلیارد تومانی برای تملک بافت فرسوده حرم عبدالعظیم حسنی(ع)به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سید احمد صفوی شهردار منطقه 20 در دویست و پنجاه و چهارمین جلسه علنی شورای شهر با اشاره به پروژه‌های فرا منطقه‌ای در این منطقه اظهار داشت: برای ساماندهی مجموعه فرهنگی برج طغرل نیازمند اعتبارات  هستیم.

وی افزود: در خصوص برج طغرل هنوز اعتباری تامین نشده در حالی که ما برای تکمیل کردن این پروژه فرا منطقه‌ای به اعتبارات زیادی نیازمند هستیم.

شهردار منطقه 20 با بیان این‌که در این منطقه 137 هکتار بافت فرسوده وجود دارد ،تصریح کرد: این بافت‌ها در قالب 7 هزار و 700 پلاک هستند که هر ساله تنها 10 درصد از آن‌ها بازسازی می‌شود.

صفوی به بسته‌های تشویقی که در خصوص نوسازی بافت فرسوده در نظر گرفته شده است اشاره کرد و گفت: 50 میلیون وامی که بدون کارمزد امروزه به شهروندان در خصوص نوسازی بافت فرسوده داده می‌شود نتوانسته شهروندان را تشویق به بازسازی بافت‌های فرسوده خود کند.

وی با بیان این‌که با تشکیل یک کارگروه مشترک می‌توانیم تصمیمات بهتری را برای حل مشکلات منطقه 20 ارائه دهیم، تصریح کرد: طرح ساماندهی اطراف حرم عبدالعظیم حسنی(ع) به تصویب رسیده اما در حال حاضر عدم اجرای آن باعث کندی ساماندهی این محدوده شده است.

شهردار منطقه 20 با بیان این‌که بیش از 500 میلیارد تومان برای تملک و آماده سازی پلاک‌های اطراف حرم عبدالعظیم حسنی(ع) در نظر گرفته شده است، گفت: این اعتبارات هر چه سریع تر باید تامین شود تا بتوانیم اقدامات در خصوص ساماندهی این منطقه را اجرایی کنیم.

صفوی به ساخت هتل در منطقه 20 اشاره کرد و افزود: یک هتل در این منطقه در حال احداث است و شهرداری تهران نیز مشارکت‌هایی را در خصوص این امر انجام داده است.

وی با بیان این‌که امروزه در بحث حمل و نقل عمومی در منطقه 20 با مشکلاتی مواجهه هستیم، بیان کرد: باید تسهیلات لازم برای ساخت پارکینگ‌های طبقاتی در اختیار سرمایه گذاران  قرار گیرد.

شهردار منطقه 20 گفت: با هماهنگی‌هایی که با شهردار تهران صورت گرفته پس از اتمام خط 6 متروی تهران مقرر است 6 کیلومتر خط از دولت‌آباد تا شهر ری با 6 ایستگاه برای دسترسی آسان‌تر شهروندان و زائران به حرم عبدالعظیم حسنی(ع) به بهره برداری برسد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار