سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حفظ مراتع در دستور کار منابع طبیعی شهرستان ملارد

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ملارد گفت: تخریب و نابودی مراتع در اثر چراهای بی‌رویه دام‌های روستایی از اصلی‌ترین دغدغه‌های مجموعه مذکور (منابع طبیعی) در مناطق روستانشین این شهرستان محسوب می‌شود.

سید علی عظیمی رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ملارد در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به لزوم حفظ مراتع در مناطق روستایی و تاثیر سازنده آن در چرخه زیست محیطی  اظهار کرد:با اتخاذ تدابیر ویژه، باید تخریب مراتع را در این شهرستان به حداقل ممکن کاهش دهیم.

وی افزود: یکی از عوامل از بین رفتن مراتع روستایی، چرای بی رویه دام‌ها است که با توانمند سازی روستانشینان و آموزش مشاغل خانگی مثل قالیبافی و پرورش ماهی سعی می‌شود تمایل برای معیشت  از طریق دامداری را کاهش دهیم.

عظیمی گفت: از سوی دیگر با برنامه‌ریزی‌های انجام شده در حد توان و تا آنجا که مقدور است با جذب نیروهای بومی و روستانشین در پیشبرد پروژه‌های منابع طبیعی و آبخیزداری در حد امکان، پرهیز از بکارگیری پیمانکاران خارج از جوامع روستایی ، توانمند سازی و اشتغال روستانشینان در این حوزه را نیز در دستور کار قرار داده‌ایم.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ملارد یادآور شد: به طور یقین با همگرایی و همیاری تمامی دستگاه‌های فعال و ذیربط در شهرستان ملارد می‌توان به توفیقات هر چه بیشتری در جهت اهداف تعریف و طراحی شده نائل شویم و امیدواریم با برنامه ریزی‌های تدوین شده، توسعه پایدار روستایی و بالندگی در این جوامع کوچک اما حائز اهمیت و تاثیر گذار به نحو شایسته‌تری تامین و فراهم شود.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.