سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهرکرد؛

آل سعود باید پاسخگوی فاجعه منا باشد/ خطای عربستان قابل گذشت نیست

استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه آل سعود باید پاسخگوی جان هزاران حاجی جان باخته حادثه منا باشد تأکید کرد: این خطای عربستان قابل گذشت نیست.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان 

از شهرکرد؛ قاسم سلیمانی در آیین یادبود «حاج بهرام بهرامیان» یکی از جانباختگان چهارمحال و بختیاری در فاجعه منا گفت: بی تدبیری و بی کفایتی دولت آل سعود، باعث وقوع فاجعه بزرگ منا و کشته شدن هزاران نفر از حجاج شد.

وی افزود: در فاجعه منا، مسئولان دولت آل سعود حتی اجازه ندادند تا نیروهای امدادی کاروان ها، برای امداد رسانی به زخمی ها و جداسازی آنان از فوت شدگان اقدام کنند.

استاندار چهارمحال و بختیاری تأکید کرد: پیام قاطعانه و تعیین کننده مقام معظم رهبری، مسئولان دولت آل سعود را وادار کرد تا با تشکیل کمیته هایی برای بررسی وضعیت حجاج و جان باختگان ایرانی تلاش کنند.

سلیمانی گفت: عربستان با حمله مستقیم به یمن، بسیاری از مسلمانان این کشور را به خاک و خون کشید و خسارت های فراوانی را بر جای گذاشت.

وی تصریح کرد: آل سعود با حمایت از داعش، چهره خشنی از دین اسلام معرفی کرده در حالی که اسلام دین عدالت، رحمت و مبارزه با ظلم است.

امسال 64 هزار زائر ایرانی برای انجام مناسک حج تمتع راهی سرزمین وحی شدند که 405 نفر آنها از استان چهارمحال و بختیاری بودند.

در پی فاجعه دلخراش و مرگبار صبح روز پنج شنبه 2 مهرماه جاری مصادف با عید سعید قربان، بر اثر ازدحام جمعیت در مناسک رمی جمرات در صحرای منا، متأسفانه بیش از 4 هزار و 700 نفر از حجاج، کشته و زخمی شدند.

آمار نهایی جان باختگان ایرانی در این فاجعه مصیبت بار نیز 464 نفر اعلام شد که 18 نفر از حجاج استان چهارمحال و بختیاری نیز در این حادثه تلخ جان خود را از دست دادند.

تاکنون پیکر 10 نفر از حاجیان جان باخته حادثه منا در چهارمحال و بختیاری تشییع و خاکسپاری شده است.

در پی سقوط یک دستگاه جرثقیل به دلیل باد و طوفان شدید در محوطۀ مسجدالحرام، در ساعت ۱۷:۱۰ (به وقت مکه مکرمه) روز جمعه ۲۰ شهریورماه ۱۳۹۴ و 27 ذی القعده 1436 (۱۱ سپتامبر ۲۰۱۵) هم ۱۰۷ نفر کشته و ۲۳۸ نفر مجروح شدند که 11 نفر از جان باختگان و 32 نفر از مجروحین این حادثه نیز از زائران ایرانی بودند.

انتهای پیام/س


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.