سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز؛

حضور 76 ناشر بین المللی در نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌ شرقی از حضور 76 ناشر بین المللی از 24 کشور با بیش از 22 هزار عنوان کتاب در نمایشگاه بین اللملی کتاب تبریزخبرداد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛علی‌‌اکبر صفی ‌پوردرجمع خبرنگاران افزود: امسال سیزدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز در 4 بخش و همراه با ششمین نمایشگاه کتاب دفاع مقدس ، سومین نمایشگاه رسانه های دیجیتال ، سومین نمایشگاه قرآن و عترت و نمایشگاه برنامه های جنبی احیاء دریاچه ارومیه از نهم تا سیزدهم مهرماه به مدت پنج روز برگزار می کند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با بیان اینکه هر ساله بیش از یک میلیون نفر از نمایشگاه بین المللی کتاب در فضای باز فرهنگ و هنر بازدید می کنند، گفت: امسال تعداد کل فضای اختصاصی به نمایشگاه 25 هزار متر مربع برای تمامی سالن ها است واز فضای تمامی سالن های نمایشگاه بهره برداری می شود.

وی با اشاره به اینکه در مجموع 850 غرفه کتب در 4 بخش نمایشگاه های امسال وجود دارد، افزود: امسال 828 ناشر داخلی در نمایشگاه بین المللی کتاب با 103 هزار عنوان کتاب شرکت کردند که از این بین 60 ناشر استانی هستند.

علی‌‌اکبر صفی ‌پور ادامه داد: حدود 76 ناشر بین المللی از 24 کشور از جمله کشورهای همسایه با بیش از 22 هزار عنوان کتاب نیزدر نمایشگاه امسال شرکت کرده اند.

وی با اشاره به اینکه 42 ناشر کتاب قرآنی کارهای فرهنگی و هنری داخلی و خارجی خود را نیز در نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز ارائه می کنند، افزود: سالن پروین اعتصامی با 260 غرفه برای نمایشگاه کتاب های قرآنی و دینی ضمن اینکه در حاشیه این سالن ویژه برنامه نمایشگاه قرآن میزبان علاقمندان خواهد بود.

وی افزود: جشنواره یاد شده در دو بخش اصلی شامل : فیلم، نمایش، عکس، شعر، کاریکاتور، موسیقی و نقاشی و بخش جنبی شامل: ایستگاه نقاشی و کاریکاتور کودک و نوجوان و ایستگاه خوشنویسی کودک و نوجوان برگزار می‌گردد.

وی با اشاره به اینکه هر سال حدود 70 هزارعنوان کتاب جدیدمجوز چاپ می گیرند ، اظهار کرد: امسال کیفیت کتاب های نمایشگاه و استفاده از ناشران برجسته کشوری و استانی به نسبت سالهای قبل افزایش یافته است.

علی‌‌اکبر صفی ‌پور افزود: امسال 20 الی 40 درصد تخفیف کتب نمایشگاه نیز ارائه خواهد شد که 20 درصد در قالب بن کتاب و 10 الی 20 درصد تخفیف ناشران خواهد بود.

در ادامه جانشین فرمانده سپاه عاشورا تبریز گفت: یکی از با اهیمت ترین راههای ماندگاری انقلاب اسلامی بعد از موضوع انقلاب اسلامی ، دفاع مقدس است که در این راستا یکی از ماموریت های ما حفظ ارزشها و ترویج فرهنگ دفاع مقدس است .

سرهنگ علی قادری افزود: نمایشگاه کتاب دفاع مقدس به عنوان رزمایش و عملیات فرهنگی ، رزمایش عظیم فرهنگی و ادبی در مقابل تهاجم و نفوذ فرهنگی دشمنان است.

وی ادامه داد: ششمین نمایشگاه کتاب دفاع مقدس با مساعدت فرمانده کل سپاه و مدیران استانی بعد از تهران، مشهد، شیراز در تبریز برگزار می شود.

جانشین فرمانده سپاه عاشورا با بیان اینکه در مجموع 3هزار 500 عنوان کتاب دفاع مقدس در قالب 30 غرفه از ناشرانی از جمله روایت فتح، صور مهر، فاتحان، بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس.. در این نمایشگاه عرضه می شود، گفت: به دلیل نیاز به حمایت از ناشران کتاب دفاع مقدس که کمتر از 3 دهه در این عرصه فعالیت دارندسپاه عاشورا جهت واگذاری غرفه از غرفه داران هیچ هزینه ای دریافت نمی کند.

لازم به ذکر است آیین افتتاح این نمایشگاه با حضور وزیر فرهنگ، مقامات استانی و اصحاب فرهنگ و هنر روز پنج شنبه ساعت 10 صبح در سالن شمس تبریزی نمایشگاه بین المللی تبریز برگزار می شود.

همچنین زمان برپایی نمایشگاه بین ‌المللی کتاب امسال از 10 صبح تا 8 شب میزبان علاقمندان می باشد.
 
انتهای پیام/گ
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.