جلسه هماهنگی برگزاری دومين همایش ملی روز روستا و نمایشگاه توانمندی های روستائيان در استان برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛ جلسه هماهنگی دومین همایش ملی روز روستا و اولین نمایشگاه توانمندی های روستاییان در عرصه اقتصاد مقاومتی با حضور کارشناسان دفتر امور روستایی استانداری و نمایندگان دستگاههای اجرایی استان در محل استانداری برگزار شد.

در این جلسه، توانمندیهای روستایيان استان آذربایجان غربی برای شرکت در نمایشگاه ملی روز روستا مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

جعفرپور کارشناس دفتر امور روستایی استانداری در این جلسه گفت: هدف از برگزاری همایش ملی روز روستا و نمایشگاه توانمندی های روستاییان که از 14 الی 17 مهر ماه در تهران برگزار خواهد شد آگاهی بازدیدکنندگان از وجود استعدادها٬ قابليت ها و پتانسيل های موجود در مناطق روستایی اعم از اقتصادی و فرهنگی و همچنين جاذبه های طبيعی و گردشگری می باشد.

وی اضافه کرد: در غرفه های استانی نمایشگاه توانمندی روستائيان به مسائلی از جمله صنعت روستا٬ معرفی مفاخر و جاذبه های طبيعی و گردشگری روستا٬ توليدات فرهنگی روستا٬ صنایع دستی و البسه محلی روستا٬ غذاهای محلی و بومی٬ مشاهير و نخبگان٬ کشاورزان و دامداران نمونه٬ روستایی نمونه در زمينه اشتغال٬ فعالان عرصه گردشگری روستا٬ لوازم زندگی و ادوات و تجهيزات سنتی کشاورزی و معرفی فناوریهای نوین به کار رفته در توليد محصولات کشاورزی و ... پرداخته خواهد شد.

شیرازه محبت مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری نیز در این جلسه اظهار کرد: برگزاری نشست های تخصصی در غرفه هر شهرستان با هدف معرفی پتانسیل ها و توانمندی های روستاهای آن، برگزاری نمایشگاه عکسهای روستایی، برگزاری تور خبری و بازدید اصحاب رسانه استان از نمایشگاه، برگزاری نشست با چهره های ماندگار استان و ... می تواند در معرفی و انعکاس دستاوردهای نمایشگاه توانمندی های روستاییان موثر واقع شود.

نمایندگان دستگاههای اجرایی استان نیز در این جلسه، طرح ها، پیشنهادات و برنامه های خود را برای حضور در نمایشگاه توانمندی های روستاییان مطرح کردند.



انتهای پیام/ ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.