هیچ منبع مطمئن و قابل توجهی برای تامین سرمایه در گردش دامداران وجود ندارد.

نبود منبع مطمئن برای تامین سرمایه در گردش دامداران در خوزستانبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: کمبود نقدینگی، اساسی ترین مشکل دامداران استان است.

محمد مشکورزاده بابیان اینکه بیشتر دامداران استان بخصوص دامداری‌های سنتی با این مشکل مواجه هستند که با رفع این مساله می‌توان به رونق صنعت دامداری در استان کمک کردافزود: با رونق دامداری‌های استان می‌توانیم شاهد اشتغال بیشتر، بهبود بازار و تولیدات محصولات دامی در خوزستان باشیم.

وی همچنین گفت: شرکت‌هایی که شیر را از مراکز عرضه یا دامداران خریداری می‌کنند، وجه شیر خریداری شده را با تاخیر پرداخت می‌کنند که این مساله برای دامداران مشکل ساز شده است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان صریح کرد: تولیدکننده به نقدینگی نیاز دارد تا علوفه مورد نیاز دام خود را تامین کنند اما پرداخت با تاخیر بهای شیر از سوی کارخانجات لبنی مساله‌ای است که باید به آن رسیدگی شود.

محمدمشکورزاده افزود: عدم تناسب قیمت تمام شده گوشت قرمز با قیمت گوشت در بازار یکی دیگر از مشکلات دامداران استان است؛ با وجود ظرفیت بالای واحدهای پرواربندی در استان، این واحدها به دلیل عدم تناسب قیمت با 50 درصد ظرفیت خود فعال هستند.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.