مراسم تشییع عاشیق رسول قربانی استاد نامی موسیقی عاشیقی امروز در تبریز برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ این مراسم ساعت 10 صبح امروز با حضور هنرمندان از مجتمع فرهنگی هنری 29 بهمن تبریز  به سمت قطعه‌ی هنرمندان  وادی رحمت تبریز برگزار شد .

همچنین مراسم شام غریبان عاشیق رسول قربانی نیزامروز از ساعت 15.30 تا 17.30 در مسجد امام خمینی (ره) واقع در شهرک یاغچیان برگزار خواهد شد .

گفتنی است: رسول قربانی از چهره‌های ماندگار موسیقی ایران، در هشتم اردیبهشت سال ۱۳۱۴ در روستای عباس‌آباد منطقه قره داغ به دنیا آمد. وی فعالیت در عرصه موسیقی عاشیقی را از سال ۱۳۳۰ با شاگردی نزد عاشیق خیرالله، عاشیق حیدر، عاشیق کریم حضرتی و عزیز شهنازی آغاز کرد.

وی از سال ۱۳۴۳ در رادیو به اجرای موسیقی پرداخت و گاهی نیز در تلویزیون تبریز آواز می‌خواند. در سال‌های میانی دهه شصت، عاشیق رسول قربانی، خواندن آوازهایی با مضامین مذهبی و انقلابی را آغاز کرد و از سال ۱۳۶۴ در جشنواره‌های مختلف موسیقی محلی داخلی حضور یافته و جوایز ممتازی را دریافت کرد.

وی همچنین در فستیوال‌های خارجی در ۱۸ کشور جهان از جمله فرانسه، آلمان، هلند، انگلستان، ژاپن، چین، چک، اسلواکی، اتریش، استرالیا، جمهوری آذربایجان (باکو)، مجارستان، یوگسلاوی و ترکیه روی صحنه رفته است .

شایان ذکر است که بار‌ها از عاشیق رسول در جشنواره موسیقی فجر به عنوان هنرمند برجسته موسیقی عاشیقلار تجلیل شده و در سال ۱۳۸۳ آیین نکوداشتی به منظور پاسداشت یک عمر فعالیت هنری این استاد شاخص برگزار شد.

همچنین نشان تبریز نیز به این هنرمند برجسته اعطا شده است .
 
انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سهراب
۲۱:۲۵ ۱۱ مهر ۱۳۹۴
خیلی ناراحت شدیم از مرگ این مرد با غیرت