همایش علمی و ملی شمس تبریزی عارف نامی ایران در خوی برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛ این همایش درمجتمع فرهنگی هنری خوی با حضور اساتید برجسته حوزه عرفان، شمس ومولانا ازدانشگاه های ایران و کشور ترکیه و با حضورمسئولان استانی و شهرستان درخوی برگزارشد.

این همایش باپخش پیام تصویری آیت الله جوادی آملی آغاز شد که در بخشی از این پیام آمده است: در سرزمینی که آنجا شمس تبریزی مدفون است حق این زمان و این سرزمین است که بعنوان شناسنامه ایران زمین به جهان و جهانیان معرفی شود.

دبیر علمی همایش ملی شمس تبریزی بااشاره به ارائه 8مقاله برتردراین همایش گفت: 216مقاله علمی و پژوهشی توسط استادان دانشگاه ها ، محققان و پژوهشگران برتر کشور به دبیرخانه همایش ملی شمس تبریزی ارسال شده بودکه ازاین تعداد8مقاله برگزیده دراین روز می شود.

محبوب مهدویان به محورهای مقالات ارائه شده اشاره کرد وافزود:این مقالات با محورهای ،مدارای عرفان دراندیشه ورفتار شمس تبریزی،آینه در آینه(تاملی دردیدارشمس ومولانا)،تاملی درپارادوکس های نسبت انسان امروزی با متون کهن عرفانی،نقد های روشنگرانه وشجاعانه شمس تبریزی،برسی مفهوم نیاز درمقالات شمس تبریزی،معنای زندگی درنگاه شمس تبریزی وعلم شمس (تاملی پیرامون گسنرده علمی شمس تبریزی وآموزه های کاربستی ازدیوان شمس ارائه شد.

وی با بیان این که بیشتر مقالات از تهران ، اصفهان ، تبریز و یزد به دبیرخانه این همایش ارسال شده بود .

لازم به ذکراست: این همایش با حضور وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی ،استانداران آذربایجان غربی ، شرقی ،مدیر کل فرهنگ وارشاد ومیراث گردشگری شمال غرب کشور وبا حضور مسئولین این شهرستان به اتمام می رسد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.