استاندار آذربایجان غربی گفت: در ساخت بارگاه شمس تبریزی باید صبر و حوصله داشت تا مقبره‌ای در خور شأن این عارف نامی ساخته شود.

ساخته شدن مقبره‌ای در خور شأن شمس تبریزی در خویبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛ سعادت در مراسم اختتامیه همایش ملی شمس تبریز در شهرستان خوی، اظهار داشت: شورای شهر و شهرداری شهرستان خوی باید پیشنهادات خود را درباره بازسازی مقبره شمس به کمسیون ماده 5 بدهند تا اراضی اطراف مقبره شمس خریداری شده و به وسعت این مکان افزوده شود.

وی افزود: این پروژه بزرگ که به شکل عالی به مسابقه گذاشته شده است اگر به مرحله پایانی برسد استانداری آذربایجان غربی می تواند برای ساخت و ساز این بنا ورود کند تا مقبره‌ای در خور مقام شمس تبریزی احداث شود.

استاندار آذربایجان غربی تصریح کرد: ما مفاخر تاریخی و گوهرهای ارزشمندی داریم که در منطقه آذربایجان غربی توزیع شده است و همه آن‌ها متعلق به کشور ایران هستند و ما به وجود چنین ظرفیت‌هایی افتخار می‌کنیم.

وی اظهار داشت: استان قونیه همانند استان آذربایجان غربی است و یک خواهر خواندگی با شهرستان خوی دارد بنابراین می‌توانیم فعالیت‌های فرهنگی را در سالگرد شمس احیا کنیم و هیچ مراسمی به شکل سخنرانی ماندگار نخواهد بود و باید بتوانیم این مسیر را برای آیندگان حفظ کنیم.

در پایان این مراسم با اهدا لوح تقدیر و جوایزی از صاحبان مقالات برتر و چهره های فرهنگی کشور تجلیل شد.

انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.