فرمانداری و شهرداریهای شهرستان تبریز و خوی برای معرفی هرچه بیشتر جایگاه شمس تبریزی در هویت فرهنگی آذربایجان با برگزاری این کنفرانس 7 مهرماه روز ملی شمس تبریزی را نکو خواهند داشت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛  فرماندار شهرستان تبریز در جلسه هماهنگی کنفرانس ملی شمس تبریزی از زادگاه تا بارگاه ، توجه به مسائل فرهنگی و هنری را از هسته های کلیدی در نظر گرفته شده در سند تدبیر و توسعه شهرستان تبریز بیان کرد و افزود برگزاری کنفرانس شمس تبریزی از زادگاه تا بارگاه موجب هم افزایی و همگرایی بین کهن شهرهای تبریز وخوی خواهد شد.

حسین سیوانی اصل فرماندار شهرستان خوی نیز با اشاره به ظرفیت های هویت بخش در تبریز و آذربایجان ،همکاری های فرهنگی دو جانبه را موجب توسعه همکاری بیشتر در زمینه های اجتماعی و فرهنگی دانست.

عرفان و عرفای آذربایجان و خراسان در قرن هفتم و قبل از آن/شمس تبریزی در گذر تاریخ/شمس تبریزی،عرفان و عرفا/شمس تبریزی و دنیای معاصر/شمس تبریزی و مولوی. کارنامه شمس پژوهی محورهای این کنفرانس است.

ساخت آرامگاه شمس تبریزی با زیربنای 7 هزارمتر در شهرستان خوی،ساخت بنیاد فرهنگی و پژوهشی در مقبره الشعرای تبریز ،برگزاری نمایشگاه تخصصی شمس تبریزی و رونمایی از تمبر شمس تبریزی از برنامه های جنبی این کنفرانس خواهد بود.

علاقه مندان ،پژوهشگران و شمس شناسان برای شرکت در این کنفرانس و ارسال مقالات خود تا 31 مرداد ماه می توانند با مراجعه به تارنمای کنفرانس به نشانی www.shamstabrizi.ir ثبت نام کنند.

حمد بن علی بن ملک‌داد تبریزی، ملقب به شمس تبریزی شاعر و عارف سده هفتم، در سال 582 هجری قمری در شهرستان تبریز چشم به جهان گشود و در سال 645 هجری قمری در شهرستان خوی چشم از جهان بست.
انتهای پیام/پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.