با توجه به اینکه عشایر در تأمین محصولات کشاورزی و دامی نقش بسزایی دارند باید بیش از پیش در جهت حمایت و حل مشکلات عشایر گام برداشته شود.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز ؛ آل هاشم مدیرکل امور عشایر استان در جمع عشایر شهرستان اهر گفت: در این ارتباط با جهاد دانشگاهی قرارداد تولید یک هزار دستگاه پنل خورشیدی انعقاد شده است که با نصب این پنل ها در مناطق عشایری استان آذربایجان شرقی تأمین گرما و برق از طریق انرژی خورشید خواهد بود.

وی از حمایت دولت جهت خرید دام عشایر خبر داد و افزود: جهت خرید دام عشایر به قیمت مناسب و جلوگیری از خرید دام با قیمت کمتر از سوی واسطه ها این کار از سوی دولت انجام خواهد شد.

مدیرکل امور عشایر استان آذربایجان شرقی برای تسهیل در جوجه کشی از توزیع جوجه کش سیار در مناطق عشایر نشین استان آذربایجان شرقی خبر داد.

وی با بیان اینکه پیگیری مشکلات و مسایل عشایر یکی از اولویت های کاری است گفت:  توزیع نهاده های دامی، پیگیری نقاط کور موبایل و صدا وسیما، بیمه دام، بیمه خود عشایر، تأمین آرد مورد نیاز عشایر، استقرار اکیپ سیار پزشکی و در سایر زمینه ها از کارهای انجام شده می باشد.

آل هاشم با بیان اینکه 2 درصد جمعیت استان آذربایجان شرقی را عشایر تشکیل می دهند گفت: این درصد جمعیت 20 درصد پروتئین استان آذربایجان شرقی را تولید می کنند.

فرماندار شهرستان اهر نیز از روستائیانی که در مناطق ییلاقی با عشایر مجاور هستند خواست حریم زمین های خود با عشایر را رعایت کنند و بدون هیچ توجیهی از ورود به مناطق عشایری و مراتع و چرای دام ها خودداری کنند.

عابدی با بیان اینکه عزم مسئولان شهرستان اهر حل مشکلات عشایر منطقه است گفت: از مسئولان استان و به خصوص مدیرکل و مسئولان امور عشایر استان انتظار داریم عنایت ویژه ای در تسریع در حل مشکلات عشایر شهرستان اهر در زمینه های تأمین آب، بهسازی چشمه ها، تأمین انرژی، نهاده های دامی و آردمورد نیاز داشته باشند.

وی افزود: با توجه به اینکه عشایر در تأمین محصولات کشاورزی و دامی نقش بسزایی دارند باید بیش از پیش در جهت حمایت و حل مشکلات عشایر گام برداشته شود.

گفتنی است: اجرای برنامه های فرهنگی و بازی های محلی و اسقرار اکیپ سیار پزشکی از دیگر برنامه ها بود.
انتهای پیام/پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.