سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تقویم تاریخ در آینه ورزش؛

قدیمی‌ترین رکورد دو میدانی شکست شد

امروز دوشنبه 4 اسفند 1393 هجری شمسی برابر 4 جمادی الاول 1436 هجری قمری و 23 فوریه 2015 میلادی است

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، 125 سال پیش در چنین روزی نخستین بار مسابقه بوکس حرفه‌ای دسته سنگین وزن جهان در شهر نیویورک برگزار شد. در این مسابقه جان سالیوا در رقابت با ویدویا در دور نهم با ضربه فنی پیروز شد و نخستین قهرمانی بوکس حرفه‌ای سنگین وزن جهانی را به خود اختصاص داد.
 
111 سال پیش در چنین روزی مسابقه‌های معتبر دوچرخه سواری دور فرانسه آغاز شد. دراین رقابت‌ها ابتدا ورزشکاران مسافت دو هزار و چهارصد وچهل وهشت کیلومتری مسابقه را در شش مرحله طی می‌کردند اما دو سال بعد مسافت مسابقه به دو هزار و نهصد و هفتاد و پنج کیلومتر افزایش یافت که دوچرخه سواران باید این مسافت را در 11 مرحله طی می‌کردند.
 
45 سال پیش در چنین روزی مسابقات اسکی قهرمانی جهان در مواد مختلف به مدت 9 روز در منطقه کوهستانی درچک و اسلواکی برگزار شد. در پایان این رقابت‌ها شوروی با کسب 7 مدال طلا، 3 مدال نقره و 4 مدال برنز مقام قهرمانی را بدست آورد.
 
همچنین 45 سال پیش در چنین روزی مسابقات قهرمانی بسکتبال دسته جات آزاد بانوان تهران پایان یافت و تیم انجمن دوشیزگان و بانوان تهران عنوان قهرمانی را بدست آورد. تیم‌های پاس، استقلال، آرارات، پیکان و پیروزی به ترتیب دوم تا ششم شدند.
 
42 سال پیش در چنین روزی تیم فوتبال منتخب تهران در یک مسابقه دوستانه در ورزشگاه امجدیه مقابل تیم فوتبال باشگاه ؟ بخارست رومانی قرار گرفت و به تساوی یک بریک دست یافت. این مسابقه در حضور 10 هزار تماشاگر برگزار شد در تیم منتخب تهران منصور رشیدی، ابراهیم آشتیانی، اکبر کارگر جم، حسن نائب آقا، منصور کاویان پور، ناصر سلیمی، عیلرضا عزیزی، داوود میر طوسی، سعید شریعت مداری و کبر حقیقت بازی می‌کردند.
 
همچنین 42 سال پیش در چنین روزی در جریان مسابقات فوتبال قهمرانی باشگاه‌های تیم‌های پرسپولیس و بانک ملی در برابر هم قرار گرفتند که تیم پرسپولیس موفق شد بانک ملی را با نتیجه 2 بر یک شکست دهد. این دیدار در ورزشگاه امجدیه و در حضور ده هزار تماشاگر برگزار شد. در این دیدار اسماعیل حاج رحیمی پور در دقایق 75 و 72 برای پرسپولیس و حسن ابراهیمی در دقیقه 90 برای بانک ملی گل زد.
 
38 سال پیش در چنین روزی در مسابقات قهرمانی والیبال باشگاه‌های اروپا در گروه ؟تیم والیبال باشگاه دینامو شوروی به مقام قهرمانی رسید مسابقات رسد دور نهایی این رقابت‌ها در شهر ازمیر ترکیه برگزار شد و تیم دینامو مسکو در بازی پایانی 3 بر یک مقابل تراکت – آلمان شرقی پیروز شد و بدین ترتیب مقام اول را بدست آورد. تیم والیبال ام اس مجارستان در سکوی سوم ایستاد.
 
33 سال پیش در چنین روزی در مسابقات بین‌المللی دو و میدانی داخلی سالن آمریکا چندین رکورد جهانی شکسته شد. اولین در پرش با نیزه از مانع 5 متر و 73 سانتی عبور کرد و رکورد جهان را به میزان 2 سانتی‌متر افزایش‌داد در دو هزار متر داخل سالن تمام باگرز با زمان 2 دقیقه و 19 ثانیه و 5 دهم ثانیه مقام تخست را بدست آورد رکورد قبلی جهان را به میزان 2/1 دهم ثانیه کاهش داد در 60 متر زنان ؟ با رئال 8 ثانیه و 5 دهم ثانیه مقام اول را بدست آورد و رکورد قبلی جهان را 6 دهم ثانیه کاهش داد.

29 سال پیش در چنین روزی روبرت دونده سر شناس روسی در رقابت‌های بین‌المللی دو و میدانی داخل سالن مسکو موفق شد قدیمی‌ترین رکورد مسابقات دو و میدانی را تغییر دهد او در ماده پرش طول داخل سالن 8 متر و 34 سانتی متر پرید.و رکورد سابق جهان را که معتلق به کراوانیسان دونده اهل شوروی بود 2 سانتی متر افرایش داد.
 
انتهای پیام/

برچسب ها: تقویم ، آینه ، رکورد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.