معاون اجرایی رئیس جمهور از سفر رئیس محترم جمهور به سه شهرستان ملارد، قدس و شهریار استان تهران خبر داد و گفت: استان تهران با ضعف‌هایی روبرو است که باید در سفرهای استانی توجه بیشتری به آن‌ها صورت گیرد.

سفرهای استانی رئیس جمهور مصوبه محور نیست/ سفر رئیس جمهور به سه شهرستان استان تهران از فردابه گزارش خبرنگار شهری باشگاه خبرنگاران، محمد شریعت‌مداری، معاون اجرایی رئیس جمهور در مراسم افتتاحیه سامانه سامت (111 استان تهران) گفت: سلسله کاروان سفر تدبیر و امید با روش‌های جدید شروع شده‌ است که البته آغاز آن با رفتن دکتر رفتن به برازجان صورت گرفت و امروز 17 استان را در سفرهای استانی پشت سر گذاشته‌ایم.

شریعت‌مداری در ادامه تاکید کرد: سفرهای استانی دولت با هدف بررسی توازن منطقه‌ای انجام می‌شود. سفرهای استانی پروژه محور و مصوبه محور نیست، بلکه با درک صحیح از گذشته، و شناسایی آن دسته از طرح‌هایی که دولت بتواند به آن‌ها کمک و در جهت ارائه خدمات بیشتر به مردم کمک کند، گام برداشته می‌شود.

معاون اجرایی رئیس جمهور در ادامه با اشاره به رویکرد سفرهای استانی بیان داشت: در سفرهای استانی آن دسته از پروژه‌هایی که با زندگی مردم ارتباط مستقیمی چون اشتغال دارند، پایش شده و در جهت تحقق آن‌ها به سرعت عمل می‌شود.

وی در ادامه گفت: به طور مثال سیاست توسعه شبکه‌های آبیاری 3 و 4 را در استان خوزستان اولویت برنامه‌های خود قرار دادیم و با اجازه از مقام معظم رهبری، 1.5 میلیارد دلار از صندوق ارزی کشور را برای اجرایی کردن این پروژه به کار گرفتیم که با قوت خود این طرح در استان خوزستان در حال اجرا است.

شریعت‌مداری با اشاره به یکی از فعالیت‌های مهم و خوب صورت گرفته در سفرهای استانی گفت: سیستم سامت یکی از فعالیت‌های مفیدی است که در جریان سفرهای استانی برای انعکاس نظرات و درخواست‌های مردم با رئیس جمهور راه اندازی شده است. این روش تدبیری نوین است برای ارتباط مستقیم مردم با دولت، اگرچه هنوز نظام نامه نگاری منسوخ نشده است، اما تقریبا در برخی استان‌ها سامانه سامت بیشترین نوع ارتباط مردم با ریاست جمهوری است.

معاون اجرایی رئیس جمهور با اشاره به سفر استانی ریاست محترم جمهور به استان تهران اظهار داشت: سفر استانی ریاست محترم جمهور از فردا در سه شهرستان ملارد، قدس و شهریار استان تهران صورت می‌گیرد و همانطور که خود ایشان وعده فرمودند، در 5 منطقه استان تهران حضور خواهند داشت. این سفر شروع سلسله سفرهایی است که در سایر نقاط استان تهران نیز اتفاق خواهد افتاد.

وی در پایان گفت: با کمال تاسف، تهران به عنوان پایتخت دچار ضعف‌هایی است که باید در همین سفرهای استانی توجه بیشتری برای رفع آن‌ها صورت گیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.