سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

علیرضا رئیسیان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

برخی از کارگردان‌ها، سینما را یک منبع درآمد می‌بینند

یک کارگردان سینما گفت: برخی از کارگردان‌ها، سینما را یک نمونه شغل و منبع درآمد می‌بینند و برخی خودِ سینما و جنبه‌های فرهنگی آن را در نظر می‌گیرند که از این طریق حرفی یا دغدغه‌ای را بیان می‌کنند.

"علیرضا رئیسیان" کارگردان سینما در خصوص فاصله زمانی زیاد بین ساخت فیلم‌های بعضی از کارگردان‌ها در گفتگو با خبرنگار سینما باشگاه خبرنگاران گفت: برخی از کارگردان‌ها، سینما را یک نمونه شغل و منبع درآمد می‌بینند و برخی خودِ سینما و جنبه‌های فرهنگی آن را در نظر می‌گیرند که از این طریق حرفی یا دغدغه‌ای را بیان می‌کنند و در این مورد به قطع نه به جنبه تجاری و نه به جنبه‌های شخصی و درونی پرداخته می‌شود.
 
وی ادامه داد: با وجود اینکه خودم از آن کارگردان‌هایی هستم که فاصله زمانی زیادی بین ساخت فیلم‌هایم وجود دارد، ولی توصیه نمی‌کنم که برای ساخت یک فیلم تا این حد فاصله گذاری شود، چون کارگردان از فضای جریان عمومی دور شده و با تغییر زیادی در زمینه فیلمسازی و علم روز روبرو می‌شود.
 
رئیسیان اظهار داشت: اگر موضوع خوب و انگیزه بالا داشته باشم، فیلم می‌سازم و عواملی را انتخاب می‌کنم که افکارشان به روحیاتم نزدیک باشد.
 
وی در خصوص کار کردن با لیلا حاتمی، شهاب حسینی و فرهاد اصلانی گفت: این‌ها بازیگران حرفه‌ای هستند که با هر کارگردان و هر موضوعی کار نمی‌کنند و روحایت و خواستگاه و انگیزه‌هایمان به هم نزدیک بود و در حین ساخت اثر مشکلی پیش نیامد و دوران عاشقی خوبی داشتیم.
 
این کارگردان افزود: فیلم‌های من چه در ایران و چه در خارج برنده جایزه می‌شود و از این بابت آدم خوش اقبالی هستم و با وجود اینکه کم کار می‌کنم، اگر شرایط طبیعی و نرمالی حاکم باشد، خوب دیده می‌شوم.
 
وی در پایان در خصوص استفاده از بازیگران تازه کار خاطرنشان کرد: حدود 10 چهره جدید در این فیلم بازی کردند و همیشه سعی دارم که به جوان‌ها راه دهم چون آن‌ها با انرژی و انگیزه بالا در تقابل با بازیگران با تجربه روبرو می‌شوند و بیشتر وقت‌ها نتایج خوبی بدست می‌آید.
 

انتهای پیام/رس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.