قدرت‌الله صلح‌میرزایی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

تعدادی از فیلم‌های جشنواره باید دهه فجری باشند / خیلی از فیلم‌ها نه سود فرهنگی و نه سود مادی دارند

کارگردان سینما گفت: تعدادی از فیلم‌هایی که در جشنواره فجر اکرانی می‌شوند باید به فضای دوران پیروزی انقلاب مربوط باشد.

 قدرت‌اله صلح‌میرزایی، کارگردان سینما در گفتگو با خبرنگار سینما باشگاه خبرنگاران در خصوص جشنواره فیلم فجر گفت: همیشه آرزو دارم که جشنواره خوبی برگزار شود و رقابت سالم، علمی و فرهنگی داشته باشیم؛
 
وی ادامه داد: به نظر من تعدادی از فیلم‌هایی که در جشنواره اکران می‌شوند باید به فضای دوران پیروزی انقلاب مربوط باشد.
 
این کارگردان اظهار داشت: این نمونه فیلم‌ها را باید با دیدگاه‌های تازه، جذاب، زیباشناسانه و بیان هنری طوری ساخت که شعاری نشود.
 
وی بیان کرد: مردم دوران جنگ و دهه پیروزی انقلاب اسلامی را فراموش نمی‌کنند، پس فیلم‌ها را باید به صورت یک شکل هنری مطرح کرد تا مخاطب را دلزده نکند.
 
صلح‌میرزایی عنوان کرد: باید برای مردم، زدودن دردی از جامعه، بیان زنگ خطر و ایجاد تلنگر فیلم ساخت نه برای دلِ خود و سفارش دست به این کار زد.
 
این کارگردان تصریح کرد: خیلی از فیلم‌ها نه سود فرهنگی و نه سود مادی دارند و باعث شده که مخاطب از واقعیت جامعه دور شود پس باید شوراهایی که در زمینه فیلم‌سازی دخیل هستند تخصصی‌تر و مردمی‌تر به این قضیه نگاه کنند تا بتوان مخاطب را به سمت سینماها کشاند.
 
وی اظهار داشت: مخاطب عادی و بی‌سواد نداریم تماشاگرهای ما اهل سواد و بینش هستند، سطح تحصیلات دهه 60 تا الآن فرق زیادی پیدا کرده پس سوژه‌ها باید با مخاطب ارتباط برقرار کند و تا زمانی که نگاه منِ فیلم‌ساز کنار گذاشته شده و نگاه دیگران ساخته شود، شاهد این مصیبت خواهد بود که از جمعیت 70 میلیونی 500 الی 600 هزار نفر فیلم می‌بینند.
 
صلح‌میرزایی ادامه داد: وقتی از عوامل فیلم‌ساز اهل سواد و علم استفاده شود علاوه بر حفظ ارزش‌های فرهنگی و احترام گذاشتن به شعور آن‌ها اوقات فراغت مخاطب به نحو احسن پر می‌شود.
 
این کارگردان باید برای مردم و برای مخاطب‌های مختلف با طرز تفکرهای متفاوت فیلم ساخت تا آن‌ها به سمت ماهواره گرایش پیدا نکنند.


انتهای پیام/ رس
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.