تهیه کننده "پانسیون دختران" در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

حضور فیلم اولی‌ها در جشنواره فجر اسامی برگزیدگان را از اسامی خاص فاصله می‌دهد/ حتماً جزء برگزیده‌ها خواهیم بود

"حسن داها" گفت:‌حضور فعال فیلم اولی‌ها در سی و سومین دوره جشنواره فیلم فجر اتفاق خوبی برای سینمای ایران به حساب می‌آید.

"حسن داها" تهیه کننده سینما در گفتگو با خبرنگار سینما باشگاه خبرنگاران، در خصوص فیلم "پانسیون دختران" گفت: این اثر به بیان موضوع حساسی که در جامعه‌ی ما کمتر به آن توجه شده است می پردازد. در شهرهای بزرگ ایران به خصوص تهران پانسیون‌های متعددی برای اسکان اقشار مختلف جامعه به ویژه دانشجویان وجود دارد.

وی افزود: فرق خوابگاه و پانسیون در افرادی است که در آن زندگی می‌کنند در واقع در خوابگاه حاضران اتاق فقط دانشجویان هستند، اما پانسیون می‌تواند افراد با شغل‌ها و فرهنگ‌های مختلف را در خود جای دهد.

این تهیه کننده عنوان کرد: "پانسیون دختران" روایتگر داستان زندگی زنی است که برای رفع مشکلات شوهرش به تهران می‌آید و در پانسیونی ساکن می‌شود که اعضای آن هم دانشجویانی با معضلات و مشکلات فراوان هستند و در پی این اتقاق جریان‌هایی در فیلم شکل می‌گیرد و از سویی به این زن پیشنهاد قتل و پول زیاد می‌شود.

وی در خصوص خانم بودن تمام عوامل اثر به جز تهیه کننده گفت: نقش اصلی این فیلم را خانم سودابه بیضایی بازی می‌کند و به دلیل اینکه تمام بازیگران کار خانم بودند تصمیم گرفتم عوامل پشت صحنه هم خانم باشند؛ افزون بر این مگر زمانی که تمام عوامل آقا باشند مشکلی ایجاد می شود که اکنون صدای بعضی از دوستان به نشانه‌ی اعتراض در آمده است.

وی ادامه  داد: توانایی خانم ‌ها در این زمینه مثال زدنی بود و من بسیار از کرده‌ی خود راضی هستم. البته در بعضی از مواقع از مشاوران مرد در این فیلم  برای  پایین نیامدن کیفیت بهتر استفاده کردیم اما نقش اصلی بر دوش خانم‌ها بود.

داها در خصوص ارسال فیلم" پانسیون دختران" به دبیر خانه‌ی جشنواره فجر خاطر نشان کرد: امسال بخش فیلم‌های  ویدیویی از جشنواره فجر حذف و این بخش وارد جشنواره‌ی یاس نشده است اما ما تلاش خود را می کنیم که با گرفتن مجوز فیلم سینمایی برای " پانسیون دختران " از وزارت ارشاد آن را راهی جشنواره فجر کنیم.

وی در خصوص پیش بینی‌اش از جشنواره فجر امسال عنوان کرد: فیلم‌های خوبی در سی و سومین جشنواره‌ی فجر شرکت داده شده‌اند و آثار در حال تهیه لحاظ کمیت و کیفیت بسیار مناسب هستند. پیش بینی می‌کنم جشنواره‌ی خوبی در راه باشد و دستاورده‌های زیادی را برای سینمای ایران به ارمغان بیاورد.

داها در خصوص قابل توجه کارگردانان فیلم اولی در سی و سومین دوره جشنواره فجر عنوان کرد: حضور کارگردانان فیلم اولی سبب می‌شود که دیگر همیشه یک سری اسم خاص و قابل پیش بنی در میان برگزیده‌های جشنواره فجر نباشد و این امر به عنوان یک اتفاق بسیار خوب به روند تولید و پیشرفت سینمای کشور کمک شایانی می‌کند.  

داها در پایان با اشاره به کیفیت بالای فیلم  بازیگران فیلم "پانسیون دختران"‌ اظهار داشت: در صورت گرفتن مجوز سینمایی از وزارت ارشاد و حضور این فیلم در سی و سومین دوره جشنواره فجر حتما جزو برگزیده‌ها خواهم شد. زیرا داستان و محتوا، کیفیت بازیگران و عوامل پشت صحنه‌ی این فیلم خیلی بالاتر از بسیاری از آثار ارسال شده به دبیر خانه‌ی جشنواره فجر است.

گفتنی است؛ فیلم "پانسیون دختران" به کارگردانی مریم ابراهیم وند‌و تهیه کنندگی حسن داها  با هدف شرکت در سی و سومین جشنواره فجر ساخته شد در این فیلم سودابه  بیضایی، ثریا قاسمی، سحر قریشی، ملکا شریفی نیا، حدیث تهرانی و شیوا خنیاگر ایفا نقش کرده‌اند شایان ذکر است فیلم دارای این فیلم به پایان رسیده و وارد مرحله‌ی تدوین شده است.

  
انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار