سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

70 درصد روغن‌های نباتی عامل "بیماری قلبی" هستند

حدود 50 تا 70 درصد از وزن روغن‌های نباتی را عوامل مخرب و ایجادکننده بیماری‌های قلبی و عروقی تشکیل می‌دهد که متأسفانه اغلب افراد به این موضوع توجه نمی‌کنند.

محمدجواد تیباپور متخصص قلب و عروق در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران ، گفت: روغن‌های نباتی جامد که به میزان زیاد هم مورد استفاده قرار می‌گیرند، حاوی اسیدهای چرب ترانس هستند که مصرف مداوم آنها می‌تواند موجب بروز نارسایی قلبی و عروقی شود.

وی با اشاره به بالا بودن میزان اسیدهای چرب ترانس و چربی‌های اشباع در روغن‌های مصرفی، تصریح کرد: حدود 50 تا 70 درصد از وزن روغن‌های نباتی را عوامل مخرب و ایجادکننده بیماری‌های قلبی و عروقی تشکیل می‌دهد که متأسفانه اغلب افراد به این موضوع توجه نمی‌کنند.

تیباپور افزود: البته نباید مجموعه اسیدهای چرب ترانس و چربی‌های اشباع در هر روغنی از حد معینی کمتر باشد و در مقابل بالا بودن این اسیدهای چرب باید پایین‌تر از میزان کنونی آن در روغن‌های نباتی جامد باشد.

وی گفت: متأسفانه تاکنون فرهنگ‌سازی مناسبی در خصوص راههای پیشگیری از بیماری‌های قلبی و عروقی به ویژه از طریق اصلاح عادات غذایی صورت نگرفته است.

تیباپور اظهار داشت: در واقع بی‌توجهی و یا کم‌توجهی به راههای پیشگیری و کنترل بیماری‌های قلبی و عروقی موجب گسترش این بیماری‌ها در جامعه و افزایش هزینه‌های جانی و مالی ناشی از آن شده است.


انتهای پیام/

برچسب ها: روغن ، قلب ، تغذیه ، سلامت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.