سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آصفري در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

مسائل جاری بین ایران و آمریکا در قالب گفتگو قابل بررسی است

عضو هيئت رئيسه کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس با بيان اين مطلب که مسائل جاری بین ایران و آمریکا در قالب گفتگو قابل بررسی است، گفت: غربي‌ها به جای بهره‌گيري از اعمال فشار، خراب‌کاری، تحریم و ... می‌توانند از جايگاه موثر و مهم جمهوری اسلامی ایران در تاثير‌گذاري بر مسائل خاورمیانه استفاده کنند.

محمدحسن آصفری نماینده اراک و کمیجان در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، با اشاره يه اظهارات يک ژنرال بازنشسته آمريکايي مبني بر اينکه تنها راهکار بلند مدت در زمينه مسائل بين ايران و امريکا مسائل ديپلماسي است، گفت: واقعیت این است که هیچ گونه فشار، تهدید نظامی و تحریمی نمی‌تواند ایران را از خواسته‌هاي به حق و قانونی خود عقب براند.

وي تاکيد کرد: ملت ایران ملتی اهل گفتگو و گفتمان است و به این دو اصل ایمان دارد.

آصفري همچنين با اشاره به نامه جمعي از نمايندگان کنگره امريکا به اوباما تصريح کرد: پیشنهاد ما این است به جای اینکه غرب فشار را بر ایران بیشتر کند و جواب منفی بگیرد در قالب دیپلماسی برای حل و فصل مسائل قدم بردارد.
 
عضو هيئت رئيسه کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس اظهار داشت: مسائل جاری بین ایران و آمریکا در قالب گفتگو قابل بررسی است چرا که اگر قرار بود غرب با اعمال فشار بر ایران به نتیجه برسد تا به حال این نتیجه حاصل شده بود و لذا آنها مطمئنا نمی‌توانند با اهرم فشار خواسته‌های غیرقانونی خود را پیگیری کنند.

نماينده اراک و کميجان در پايان خاطرنشان کرد: امروز غربی‌ها بهتر است از باب گفتگو وارد شوند و  به جای بهره‌گيري از  اعمال فشار، خراب‌کاری، تحریم و ... می‌توانند از جايگاه موثر و مهم جمهوری اسلامی ایران در تاثير‌گذاري بر مسائل خاورمیانه استفاده کنند.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.