سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در جمع خبرنگاران

رئيس مجلس، جزئيات سفر به عراق را تشريح كرد

رئيس مجلس شوراي اسلامي جزئيات سفر به عراق و اهداف خود از سفر به اين كشور پس از سه‌ تركيه، لنان و سوريه را تشريح كرد.

به گزارش حوزه پارلمان باشگاه خبرنگاران علی لاریجانی رئيس مجلس شوراي اسلامي ظهر امروز(سه‌شنبه) پيش از سفر به عراق در  جمع خبرنگاران گفت: این سفر به دعوت رئیس پارلمان عراق و در ادامه سفر منطقه‌ای چند روز گذشته به سوریه، لبنان و ترکیه انجام می‌شود.

وي در ادامه با بیان اینکه عراق به‌عنوان یک کشور همسایه و برادر جمهوری اسلامی ایران مسیر دشواری را تا به امروز طی کرده و بحمدالله هم‌اکنون در مسیر همواری قرار دارد، گفت: حجم همکاری‌های اقتصادی و فنی ایران و عراق رو به گسترش است و بخشی از مذاکراتی که در این سفر انجام خواهد شد درباره گسترش این همکاری‌هاست.

وی با بیان اینکه بررسی موضوع گردوغبار یکی از بحث‌های دیگری است که در این سفر درباره آن گفت‌وگو خواهد شد، افزود: با توجه به اینکه عراق رئیس اتحادیه عرب است و جمهوری اسلامی ایران نیز ریاست جنبش غیرمتعهدها را به عهده دارد، دو کشور می‌توانند از ظرفیت خود برای حل و فصل موضوعات مهم منطقه‌ای استفاده کنند.

وی دیدار با مراجع عظام تقلید در نجف را نیز از دیگر برنامه‌های سفر دو روزه خود به کشور عراق عنوان کرد.

 در این سفر مسعود پزشکیان نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر، عبدالله تمیمی نماینده مردم شادگان، جواد جهانگیرزاده نماینده مردم ارومیه، حسن قشقاوی معاون پارلمانی، کنسولی و امور ایرانیان وزارت امور خارجه و حسین شیخ‌الاسلام مشاور امور بین‌الملل رئیس مجلس لاریجانی را همراهی می‌کنند.
انتهاي پيام/
برچسب ها: لاریجانی ، عراق ، ترکیه ، سوریه ، مجلس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.