رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار با وزیر دادگستری ارمنستان گفت: پیوندهای تاریخی و فرهنگی دو ملت فهم مشترکی میان آنان ایجاد کرده که بستر مناسبی برای توسعه همکاری‌های اقتصادی- سیاسی دوجانبه است.

به گزارش حوزه پارلمان باشگاه خبرنگاران علی لاریجانی امروز (یکشنبه ۲۱ آبان ماه) در دیدار با وزیر دادگستری ارمنستان با اشاره به سوابق تاریخی روابط میان ایران و ارمنستان، گفت: پیوندهای تاریخی و فرهنگی دو ملت فهم مشترکی میان آنان ایجاد کرده که بستر مناسبی برای توسعه همکاری‌های اقتصادی- سیاسی دوجانبه است .
 
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی افزود: افزایش همکاری‌های میان ایران و ارمنستان به منظور تقویت و تحکیم روابط دو کشور در عرصه‌های مختلف اهمیت بسیاری دارد .
 
رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به تقویت همکاری‌های قضایی میان ایران و ارمنستان، تصریح کرد: امضای دو موافقت‌نامه معاضدت قضایی و استرداد مجرمان میان دو کشور یک گام موثر و مفید در راستای تسهیل روند مناسبات میان ایران و ارمنستان به حساب می آید.
 
لاریجانی با اشاره به سطح ارتباطات اقتصادی میان ایران و ارمنستان خاطر نشان کرد: بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های اقتصادی، فناوری و بازرگانی دو کشور برای ارتقای سطح همکاری‌های اقتصادی اهمیت بسیاری دارد؛ این در حالی است که گسترش همکاری‌های اقتصادی و تجاری میان ایران و ارمنستان به تقویت روند همگرایی در منطقه کمک خواهد کرد.
 
در ادامه این دیدار "هرایر توماسیان" وزیر دادگستری ارمنستان با اشاره به روابط دوستانه این کشور با ایران تصریح کرد: این روابط الگویی برای همکاری‌های دوجانبه در منطقه به حساب می آید.
 
وی همچنین گفت: مجلس ایران می‌تواند با تصویب و تایید موافقت‌نامه‌های قضایی میان دو کشور زمینه لازم را برای حل پاره‌ای از مشکلات در مناسبات دو جانبه فراهم کند.
 
توماسیان با اشاره به بحران داخلی سوریه، خاطر نشان کرد: مشکلات ایجاد شده برای اقلیت ارامنه در سوریه به وسیله گروه‌های تروریستی باعث نگرانی سران دستگاه های حکومتی ارمنستان شده است.
انتهای پیام/س2

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار