رئيس مجلس شوراي اسلامي گفت: آینده بسیار روشن است و سوریه و خط مقاومت قوی‌تر از گذشته از بحران کنونی خارج خواهند شد.

به گزارش حوزه پارلمان باشگاه خبرنگاران به نقل از اداره اخبار مجلس شورای اسلامی علي لاریجانی رئيس مجلس شوراي اسلامي  در دیدار با رؤسای کمیسیون‌های امنیت ملی و روابط خارجی مجلس سوریه با بیان اینکه توطئه علیه ملت و حاکمیت ملی سوریه شکست‌خورده و شرایط در سوریه در حال گذار به مرحله متعادل‌تر است، گفت: به رغم شرایط دشوار کنونی، آینده بسیار روشن است و سوریه و خط مقاومت قوی‌تر از گذشته از بحران کنونی خارج خواهند شد.

وی در ادامه افزود: در صورت موفقیت، توطئه اخیر تنها محدود به سوریه نمی‌ماند و هدف از این توطئه شکستن محور مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی در منطقه است.

لاریجانی ارتباط مجالس دو کشور را بسیار خوب، نزدیک و تاثیرگذار ارزیابی کرد و اظهار داشت: مجلس شورای اسلامی از ابتدای بحران جاری کاملا از دولت و ملت سوریه در برابر توطئه گسترده اخیر حمایت کرده است و در آینده نیز در کنار آنها خواهد بود.

وی در پایان بر ضرورت همکاری نزدیک مجلس شورای اسلامی و مجلس سوریه در مجامع پارلمانی، بین‌المللی و منطقه‌ای تاکید کرد.

در این دیدار نيز "محمد صبحی ابوالشامات" با تشکر از حمایت ملت و مقامات کشورمان از سوریه در بحران اخیر گفت: حمایت جمهوری اسلامی ایران از سوریه در راستای تقویت خط مقاومت علیه رژیم صهیونیستی بوده است.

وی افزود: سوریه به رغم توطئه‌های چندجانبه علیه این کشور از این وضع با پیروزی خارج خواهد شد.

ابوالشامات ضمن ابراز خرسندی از سفر به تهران گفتگوها و مذاکرات خود را با مقامات بلندپایه کشورمان سازنده و در فضایی آکنده از صمیمت و برادری خواند.

وی نقش مجالس را در تقویت و گسترش مناسبات دوجانبه با اهمیت دانست و افزود: مجالس دو کشور همچنان از نزدیک به مشورت‌ها و رایزنی‌های خود برای گسترش همکاری‌های راهبردی ادامه خواهند داد.
انتهاي پيام/س2
برچسب ها: لاریجانی ، سوریه ، مقاومت ، مجلس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار