سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هموارسازی مسیر برای سرمایه گذاران در مناطق آزاد ویژه اقتصادی

معاون رییس جمهور گفت: مناطق آزاد و ویژه اقتصادی پشتیبان کننده و برقراری ارتباط تجاری بین‏المللی و تحرک در اقتصاد منطقه‏ای و تولید و پردازش کالا، انتقال فناوری، صادرات غیر نفتی است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران،حميد بقايي در بازديد از نمایشگاه مناطق آزاد ویژه اقتصادی با مديران و كارشناسان سازمان‌ هاي مناطق آزاد و ويژه اقتصادي به بحث و تبادل نظر پرداخت و بارديگر فعاليت‌ هاي آنها را به صورت يكجا مورد نقد و بررسي اجمالي قرار داد و به مديران سازمان‌هاي مناطق آزاد و ويژه اقتصادي توصيه كرد از فرصت‌هاي موجود به منظور خدمات رساني به مردم به خصوص محروميت‌زدايي مناطق استفاده كنند.
براساس این گزارش: تلاش براي جذب سرمايه‌هاي داخلي و خارجي از طريق ايجاد تسهيلات براي سرمايه‌گذاران، ايجاد فضاي رقابتي به منظور رونق فعاليت‌هاي اقتصادي و بسترسازي هرچه بيشتر براي افزايش صادرات و توليدات داخلي از جمله ديگر توصيه‌هاي دبير شوراي هماهنگي مناطق آزاد و ويژه اقتصادي بود كه در بازديد از غرفه‌هاي نمايشگاه عنوان شد.
بقايي، خطاب به مديران و كارشناسان مناطق آزاد و ويژه اقتصادي حاضر در نمايشگاه گفت: فرصت‌ هاي سرمايه‌گذاري موجود در مناطق بايد پس از مطالعات كارشناسي به بسته‌هاي قابل ارائه‌اي تبديل شود كه براي سرمايه‌گذاران داراي توجيه اقتصادي باشد و موانع احتمالي موجود برسرراه سرمايه‌گذاران و رونق منطقه برداشته شود.
وي بار ديگر بر اهداف اصلي مناطق آزاد در فعاليت‌هايشان اشاره كرد و افزود: مناطق آزاد به مثابه اهرم توسعه اقتصادی برای حضور بخش خصوصی در اقتصاد کشورهای هدف، جذب سرمایه خارجی، انتقال فناوری، ایجاد اشتغال و حضور در بازارهای هدف بین‏المللی تاسیس شده‏اند.
اهداف مناطق ویژه اقتصادی نیز پشتیبانی از فعالیت‏های اقتصادی و برقراری ارتباط تجاری بین‏ المللی و تحرک در اقتصاد منطقه‏ ای و تولید و پردازش کالا، انتقال فناوری، صادرات غیر نفتی، ایجاد اشتغال مولد و جلب و تشویق سرمایه‏ گذاری داخلی و خارجی، صادرات مجدد، ترانزیت و انتقال کالا تعیین شده است كه همگي بايد تلاش كنند تا اين اهداف هر چه سريعتر محقق شود.
معاون رییس جمهور همچنين نمايشگاه‌ ها را فرصت خوبي براي رويارويي مديران و كارشناسان مناطق مختلف با يكديگر و همچنين سرمايه‌گذاران دانست و افزود: حضور در اين نمايشگاه‌ها فرصتي را فراهم مي‌سازد كه علاوه بر معرفي ظرفيت‌هاي مناطق آزاد و ويژه اقتصادي به مخاطبين كه عمدتا سرمايه‌گذارن فعال و مولد در حوزه اقتصاد هستند امكان مواجهه مستقيم و اختصاصي در فضايي به دور از بوروكراسي اداري به تبادل اطلاعات بپردازند بنابراين بي‌شك حضور مناطق آزاد و ويژه اقتصادي در چنين نمايشگاه‌ هايي مفيد و موثر خواهد بود./ر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.