افشار از اختصاص 874 ميليارد تومان براي اجراي طرح سالم‌سازي سواحل شمال كشور خبر داد و گفت:بايد درطول 5 سال اين طرح را اجرا كنیم تا طبق گفته مقام معظم رهبري فضاهای سالم و تفریحی کشور ارتقا يابند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، عليرضا افشار در نشست هم انديشي مديران دفاتر خدمات مسافرتي و گردشگري گفت: برنامه ملی برای کاهش آسیب های اجتماعی در تمام حوزه ها از جمله آسیب های خانوادگی، امنیت اجتماعی و اخلاقی تهیه شده است
افشاربا اشاره به رويكرد برنامه‌ هاي وزارت كشور كه ارتقاي نشاط و رضايت عمومي است يادآور شد: ورزش و گردش شاخص نشاط اجتماعي هستند و ما بايد از ظرفيت‌ هاي موجود در كشور استفاده كنيم.
معاون اجتماعي وزارت كشور ادامه داد: ما در كشورمان مزيت‌ هايي براي گردشگران خارجي داريم و هر كشوري بايد روي مزبت‌هاي نسبي خود كار كند. در شرايطي كه كشورهاي ديگر تقاضايي را براي گردشگران ايجاد كرده‌اند، ما نمي‌توانيم موفق شويم و بايد مزيت‌هاي نسبي را كه گردشگران خارجي به آن علاقه دارند را تقويت كنيم.
وی تصریح کرد: وزارت کشور در راستای توسعه گردشگری برنامه هایی را سرلوحه کاری خود قرار داه است چرا که موضوع گردشگری نماد فرهنگ یک کشور به حساب می آید.
افشار تاکید کرد: بيش از 200 نقطه‌ ساحلي در شمال كشور وجود دارد كه بسياري از آن‌ها نقاط كور هستند و 99 درصد تلفات غريق در اين نقاط كور اتفاق مي‌افتد. چرا اين نقاط كور را به مجموعه‌ هاي گردشگري اضافه نمي‌كنيم.
معاون اجتماعي وزارت كشور همچنين از آماده شدن طرح سالم‌سازي سواحل براي سه استان كشور خبر داد و افزود: اعتبار تعيين شده، براي اين سه استان است كه بايد در 5 سال اين طرح را اجرا كنند تا سواحل همانطور كه مقام معظم رهبري خواستند به عنوان فضايي سالم و تفريحي ارتقا يابند.
افشار يادآور شد: سواحل شمال كشور تاكنون آماده‌ سازي نشده‌ اند و براي اينكه مردم را از سفر به خارج منصرف كنيم، بايد سطح امكانات داخلي را بالا ببريم و مي‌توانيم اين نقاط ساحلي را احيا و تقويت كنيم تا بهترين فرصت فراهم شود.
وي با اشاره به شرايط سفرهاي زيارتي به كشور اظهار كرد: ما خدمات ضعيفي در شهرهاي زيارتي به گردشگران خارجي مي‌دهيم كه بايد اين وضع تغيير كند./ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار