رييس سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري از اختصاص 110 ميليارد ريال اعتبار به سه استان ساحلي براي ايجاد تاسيسات گردشگري خبر داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، سيدحسن موسوي،رييس سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري در نشست هم انديشي مديران دفاتر خدمات مسافرتي و گردشگري کشور گفت: استانداران سه استان مازندران، گيلان و گلستان نيز مبلغي را براي سواحل شمال كشور اختصاص مي‌دهند، اما مبلغ جداگانه‌اي را در نظر گرفته‌ايم تا از تمام نقاط ساحلي كشور استفاده‌ي گردشگري شود.
وي با اشاره به سند چشم‌انداز گردشگري اظهار كرد: در گردشگري با وجود آنكه كارشناسان با نگاه خوبي سند چشم‌انداز 20 ساله را ارائه كردند، اما خود آن‌ها متوجه شده‌اند بهتر از اين هم مي‌توانستند سند را تهيه كنند.
وي افزود: در اين سند آمده است كه در پايان سال 1404 بايد ‌20 ميليون گردشگر جذب كنيم. اما اگر با اين شيب در نظر گرفته شده در سند حركت كنيم، به عدد 20 ميليون نفر نمي‌رسيم. براي همين است كه امسال موظف كرده‌ايم هفت‌ونيم ميليون گردشگر به كشور وارد شوند.
معاون رئیس جمهور همچنين به تاثير گردشگري بر اشتغالزايي كشور اشاره كرد و افزود: شايد خيلي‌ها روي جذب هفت‌ونيم ميليون گردشگر اختلاف نظر داشته باشند، اما اگر اين اتفاق رخ دهد، 42 ميليون شغل پايدار مستقيم و غيرمستقيم در كشور ايجاد مي‌شود. اگر 20 ميليون گردشگر وارد كنيم، عدد اشتغال خيلي آرماني خواهد شد.
موسوي تاکید كرد: اگر از امروز تا 10 سال ديگر 75 ميليون گردشگر وارد شود، همه‌ي آن‌ها مُبلغ ايران خواهند شد؛ همان چيزي كه استكبار جهاني از آن مي‌ترسد و بعضي از دوستان اين موضوع را جدي نمي‌گيرند. براي همين معتقدم اگر ذره‌اي با اين بخش (گردشگري) برخورد سرد شود، يعني با نظام برخورد سرد شده است.
معاون رييس جمهور اضافه كرد: مطمئنم در آينده‌ي نه چندان دور همه‌ي اركان جامعه و نظام، حساسيت بالا و ضرورت جذب گردشگر داخلي و خارجي را احساس مي‌كنند. اما تا آن زمان شما پيشتازان اين جبهه هستيد.
وی نیز خاطر نشان کرد که مشكلات و موانع صدور مجوز بند ب (تورهاي گردشگري) را حل كند تا ورودي‌ها بيشتر شود.
موسوي در ادامه‌ي سخنانش از راه‌اندازي قريب‌الوقوع تلويزيون گردشگري خبر داد و افزود: ما مذاكرات و توافق‌هاي لازم را با رييس سازمان صدا و سيما انجام داده‌ايم تا اين كار پشتوانه‌اي براي گردشگري شود.
معاون رييس جمهور همچنين از برگزاري نخستين جلسه‌ي كارگروه حمايت از ميراث فرهنگي و صنايع دستي و گردشگري از هفته‌ي آينده در دولت خبر داد و افزود: از معاون گردشگري خواستم همه‌ي پيشنهادهاي موجود را اعلام كند تا در اين كارگروه پيگيري كنيم.
رييس سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري همچنين از مديران دفاتر خدمات مسافرتي خواست تا نيروهاي خود را تقويت كنند تا همكاران‌شان بتوانند به جمع مديران و مجوزداران گردشگري بپيوندند.
وی خطاب به مديران دفاتر خدمات مسافرتي گفت: اگر شما نخواهيد، هفت‌ونيم ميليون گردشگر محقق نمي‌شود و اگر اين عدد محقق شود، يعني در سال 91 جهش بالايي داشته‌ايم. البته چون اطلاع‌رساني نمي‌كنيم، كارمان اشكال دارد.
وی ابراز اميدواري كرد: توازن ورود و خروج گردشگر مثبت شود./ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار