رئیس ستاد برگزاری هشتمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری شیرازگفت: نمایشگاه بین‌المللی گردشگری شیراز فرصتی مناسب برای بسط و توسعه گردشگری مذهبی در فارس و کشور است.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ،  فریدون فعالی اظهار داشت: یکی از اهداف اصلی که در هشتمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری شیراز دنبال می‌شود، بسط و توسعه گردشگری مذهبی کشور با توجه به حضور متولیان آستان مقدس رضوی همچنین حرم مطهر حضرت معصومه (س) در این نمایشگاه است.

وی افزود: حضور فعالان، متخصصان و صاحب‌نظران در این نمایشگاه و بحث و تبادل نظر در این مورد می‌تواند انسان‌ها را با مذاهب و فرهنگ‌های متفاوت به یکدیگر پیوند دهد.

این مسئول با اشاره به وجود قابلیت‌ها و توانمندی‌های فراوان در حوزه گردشگری مذهبی گفت: اجرای تورهای هدفمند گردشگری مذهبی به منظور تثبیت و شناساندن مسیرها و توانمندی‌های توریسم مذهبی، اجرای برنامه‌های فرهنگی با پیوست مذهبی اعم از تعزیه، حفاظت و بهره‌وری فرهنگی و اقتصادی و اجتماعی از میراث مادی و معنوی گردشگری مذهبی از عمده برنامه‌های پیش‌بینی شده توسط ستاد اجرائی نمایشگاه در این ایام است.

فعالی اضافه کرد: تعامل موثر و جدی بین تولیت‌های سه آستان مقدس با حضور دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی فعال در این حوزه، تبیین و معرفی گردشگری اسلامی فرهنگی به عنوان الگوی برتر، آموزش مستمر نیروهای شاغل در اماکن مذهبی، ارتقای ساختار تشکیلاتی متناسب با فعالیت‌ها و انتظارات گردشگری مذهبی کشور، اتخاذ سیاست‌های حمایتی لازم برای سرمایه‌گذاران در حوزه گردشگری مذهبی از طریق هدایت و جلب سرمایه‌گذاران از عمده اهداف برگزاری این نمایشگاه است.

رئیس ستاد برگزاری هشتمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری شیراز با اشاره به تعامل، هماهنگی و مشارکت تمام دستگاه‌ها و ادارات این استان در حوزه‌های تخصصی گردشگری به ویژه گردشگری مذهبی، اظهار امیدواری کرد که شاهد رشد و توسعه گردشگری مذهبی فارس در آینده‌ای نزدیک باشیم.

فعالی در پایان تصریح کرد: بدون تردید با برخورداری شیراز از وجود بارگاه حضرت احمدبن موسی شاه‌چراغ (ع) و امامزادگان عالی مقام، حسب فرمایش مقام معظم رهبری، افق جدیدی مبنی بر شناخت شیراز به عنوان سومین شهر مذهبی کشور گشوده شده است./ج1د

برچسب ها: شیراز ، گردشگر ، فارس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.