سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تحريم هاي جديد نفتي فرصت مناسب براي رهايي از اقتصاد متكي به نفت

وزير صنعت، معدن و تجارت گفت: تحريم هاي جديد در حوزه نفتي فرصتي مناسب براي توسعه صادرات غير نفتي و رهايي از اقتصاد متكي به نفت را ايجاد كرده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، مهدي غضنفري امروز در حاشيه مراسم روز ملي صنعت و معدن در جمع خبرنگاران گفت: تحريم هاي جديد در حوزه نفتي در ظاهر شرايط سختي براي بودجه بندي كشور در بخش نفت و انرژي ايجاد مي كند.
وي ادامه داد: اما در اصل اعمال اين تحريم ها مزيتي است كه ما را به سمت توسعه صادرات غير نفتي و قطع وابستگي به درآمدهاي نفتي حركت مي دهد.
غضنفري تصريح كرد: يكي از اهداف بزرگ اقتصادي پس از انقلاب اسلامي خروج از اتكا به درامدهاي نفتي بوده كه  اين فشارهاي اخير در جهت اين هدف به ما كمك مي كند.
وي در خصوص خبرهاي خوش حوزه صنعت و معدن گفت: رشد توليد در همه حوزه ها و قول تامين مالي مناسب از جانب بانك مركزي و تشكيل قرارگاه پشتيباني در بانك مركزي به منظور ارائه راهكارهاي مناسب مالي از جمله خبرهاي خوش حوزه صنعت محسوب مي شود.
وي در خصوص نوسان نرخ ارز در روزهاي اخير گفت: نرخ ارز در اختيار ما نيست و انتظار ما از بانك مركزي اين است كه در حوزه تامين مايحتاج اصلي مردم و مواد اوليه كارخانجات از ارز مرجع بيشتري استفاده كنند./عب
برچسب ها: تحریم ، نفت ، تجارت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.