۵۰۰ میلیارد ریال برای نوسازی بیمارستان مهاباد هزینه شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی گفت: پارسال ۵۰۰ میلیارد ریال برای بازسازی و نوسازی بیمارستان قدیمی امام خمینی (ره) مهاباد هزینه شده است.

محمدامین ولی‌زاد رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی امروز در جلسه بررسی مشکلات حوزه بهداشت و درمان مهاباد گفت: باتوجه به وضعیت تنها بیمارستان مهاباد و نیاز آن به بازسازی، ۵۰۰ میلیارد ریال برای نوسازی از محل منابع دانشگاه علوم پزشکی استان تامین شده است.

وی اضافه کرد: این تعمیرات در بازسازی سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی، زباله سوزی، دفع فاضلاب و آشپزخانه انجام شده و برای تداوم این روند به بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال دیگر نیاز است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی با اشاره به روند احداث بیمارستان ۳۵۰ تختخوابی مهاباد، افزود: تا پایان سال آینده حدود ۵۸۰ تخت بیمارستانی به شبکه بهداشت و درمان این شهرستان اضافه می‌شود که نسبت به میانگین کشوری نیز بالاتر خواهد رفت.

ولی‌زاده بیان کرد: پارسال حدود ۵۰ پروژه درمانی از جمله خانه بهداشت و درمان، مرکز جامع سلامت، درمانگاه و بیمارستان افتتاح شده و هم اکنون حدود ۱۱۰ طرح دیگر در دست اقدام است.

وی یادآور شد: تا پایان امسال حدود ۹۰ درصد طرح‌های درمانی در حال ساخت به اتمام رسیده و برای سال ۲ سال آینده بیش از ۱۶۰ پروژه دیگر پیش‌بینی شده است.

بیمارستان امام خمینی (ره) مهاباد یکی از بیمارستان‌های قدیمی آذربایجان‌غربی است که هم‌اکنون با چند برابر ظرفیت خود و با ۲۶۲ تخت فعال به شهروندان خدمات درمانی و پزشکی ارائه می‌کند.

این واحد بیمارستانی تنها بیمارستان مهاباد به شمار می‌رود که علاوه بر خدمات‌دهی به بیماران این شهرستان به دیگر بیماران شهر‌های جنوبی استان نیز خدمات درمانی و پزشکی ارائه می‌کند.

سالانه بیش از ۱۹۰ هزار بیمار در بیمارستان امام خمینی (ره) مهاباد پذیرش می‌شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.