کانی‌سازی انواع فلزات در آذربایجان‌غربی شناسایی شد

مدیرکل دفتر برنامه‌ریری، فناوری اطلاعات و بودجه سازمان زمین‌شناسی گفت: کانی‌سازی مس، سرب و روی، آهن، باریت، بوکسیت و لاتریت در آذربایجان‌غربی شناسایی شده است.

رضا جدیدی مدیرکل دفتر برنامه‌ریری، فناوری اطلاعات و بودجه سازمان زمین‌شناسی گفت: در راستای اجرای طرح تحول زمین‌شناسی و اکتشاف ذخایر‌معدنی که از سه سال پیش آغاز شده، نحوه اجرای این طرح، در استان آذربایجان‌غربی با حضورکارشناسان و مدیران فنی سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور، وزارت صنعت، معدن‌و‌تجارت و سازمان توسعه معادن و نوسازی صنایع‌معدنی ایران، مورد پایش و بررسی قرار گرفت.

وی اضافه کرد: این طرح در جنوب استان آذربایجان‌غربی، در شهرستان‌های مهاباد، میاندوآب و تکاب به اجرا درآمده است.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریری، فناوری اطلاعات و بودجه سازمان زمین‌شناسی ادامه داد: هدف اصلی در این طرح، شناسایی اهداف معدنی و ذخایر‌معدنی جدید بوده که ۱۲۰ کارشناس از سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور، در طول یک سال و نیم، در مساحت ۱۰ هزار کیلومتر مربع، حدود ۸ هزار نمونه را برداشت کردیم و ۶۰ عنصر را مورد آنالیز قرار دادند.

وی اظهار کرد: طرح تحول زمین‌شناسی و اکتشاف ذخایر‌معدنی در گام اول در استان‌های خراسان جنوبی و کردستان شروع و به پایان رسیده و پیش‌بینی می‌شود اختتامیه این طرح در استان آذربایجان‌غربی در شهریورماه و همزمان با هفته دولت برگزار شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.