احداث بیش از ۵۲ هزار مترمکعب مخزن آب در شهر کرمانشاه

مجری پروژه مخازن آب شهر کرمانشاه گفت : بیش از ۵۲ هزار مترمکعب مخزن آب در شهر کرمانشاه توسط شرکت آب منطقه‌ای استان در دست احداث است که تلاش می‌شود تا اواخر شهریور به بهره‌برداری برسند.

همایون فرخی مجری پروژه مخازن آب شهر کرمانشاه با بیان اینکه شهر کرمانشاه در مجموع نیازمند ۲۵۰ هزار مترمکعب مخزن آب است، گفت : حجم مخازنی که اکنون در شهر در دست بهره‌برداری داریم حدود ۱۲۵ هزار مترمکعب است.

وی از در دست ساخت بودن سه مخزن در کرمانشاه خبر داد و افزود: مخزن «توکلی» با ظرفیت ۲۲ هزار و ۵۰۰ مترمکعب اکنون حدود ۹۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و امیدواریم تا اواخر خرداد به بهره‌برداری برسد.

فرخی یکی دیگر از مخازن در دست احداث را مخزن ۲۰ هزار مترمکعبی «زینبیه» عنوان کرد که این مخزن نیز با پیشرفت فیزیکی ۶۵ درصدی، به احتمال زیاد اواخر شهریور به بهره‌برداری خواهد رسید.

مجری پروژه مخازن آب شهر کرمانشاه اظهار کرد: مخزن «معلم» نیز با ظرفیت ۱۵ هزار مترمکعب با پیشرفت ۶۷ درصد در دست احداث بود و پیش‌بینی می‌شود این مخزن نیز تا اواخر شهریور وارد مدار بهره‌برداری شود.

فرخی از سرمایه‌گذاری ۱۷۵ میلیارد تومانی برای احداث این مخازن یاد کرد و گفت: احداث این مخازن به توزیع بهتر آب در شهر کرمانشاه کمک خواهد کرد.

مجری پروژه مخازن آب شهر کرمانشاه همچنین از مطالعه و آماده کردن نقشه سه مخزن دیگر با مجموع ظرفیت ۴۵ هزار مترمکعب خبر داد و افزود: این مخازن شامل مخزن ۲۰ هزار مترمکعبی همتراز فردوسی، مخزن ۱۵ هزار مترمکعبی همتراز شهید الفتی‌نیا و مخزن ۱۰ هزار مترمکعبی همتراز جمهوری است.

وی یادآور شد: در کنار این مخازن، تکمیل خطوط بین مخازن نیز در دست اقدام بوده و برای خط لوله ۶.۶ کیلومتری بین مخازن معلم و زینبیه تاکنون حدود ۱۱۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

فرخی گفت: اگرچه احداث مخازن به توزیع بهتر آب در شهر کرمانشاه کمک خواهد کرد، اما احداث این مخازن به تنهایی کافی و موثر نیست و در کنار آن حتما نیازمند اصلاح شبکه‌های فرسوده آب و جولگیری از انشعابات غیرمجاز به منظور کاهش هدررفت آب هستیم .

برچسب ها: آب و فاضلاب ، آب شرب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار