صادرات برق تولید شده در نیروگاه گازی اسلام آبادغرب

مدیر نیروگاه گازی اسلام آبادغرب گفت : با توجه به اتصال این نیروگاه به خط دیاله عراق علاوه بر مصرف داخل برق تولیدی این مجموعه جنبه صادرات هم دارد.

فرشاد شوکتی مدیر نیروگاه گازی اسلام آبادغرب گفت : اهمیت ویژه این نیروگاه به توان ۱۰۰ مگاواتی آن نیست. این نیروگاه جز نیروگاه‌های کوچک محسوب می‌شود، اما چیزی که باعث اهمیت آن شده بحث پایداری شبکه است. قبل از تاسیس این نیروگاه این منطقه انتهای خط بود و افت ولتاژ بسیار بالایی داشت. بزرگترین کمکی که احداث این نیروگاه کرد پایداری شبکه در این محدوده و منطقه بود.

وی ادامه داد: پس از تحریم‌های ظالمانه علیه ایران شرکت هیتاچی عملیات اجرایی این پروژه را متوقف کرد. با اتکا به پرسنل بومی و تولید داخل توانستیم نیروگاه را به تولید پایدار برسانیم. در چند مورد در طرح اولیه شرکت تولید کننده قطعات نیز دست بردیم و در حال حاضر قطعات بومی سازی شده موفق‌تر از قطعات اصلی مشغول به فعالیت هستند.

مدیر این محموعه ادامه داد: در تولید و تامین قطعات نیاز به هیچ خرید خارجی نداریم. تمامی قطعات توسط شرکت‌های داخلی در حال ساخت است. برای اورهال (نگهداری و تعمیرات) که امسال برای دو تا سه واحد پیش رو داریم تمامی قطعاتی که استفاده خواهیم کرد ساخت داخل است و این یک موفقیت بزرگ است.

وی بر کیفیت قطعات ساخته شده ایرانی تاکید کرد و افزود: بعضی از قطعاتی که در این واحد نصب شده از لحاظ کیفیت قابل مقایسه با نمونه هیتاچی نیست. خود هیتاچی اگر قطعه‌ای را هشت هزار ساعت گارانتی می‌کرد در حال حاضر قطعاتی در ایران تولید می‌شود ۲۴که هزار ساعت گارانتی شده است.

وی ادامه داد: در بحث نازل‌های گاز این مجموعه تکنولوژی جدیدی به کار رفته که باعث شده در دو سال گذشته تولید پایدار داشته باشیم و رتبه یک را در این زمینه کسب کنیم. در حال حاضر از هر سالی نسبت به گذشته آماده‌تر هستیم و هیچ محدودیتی در تولید نداریم و اگر مشکلی پیش نیاید امسال رکورد تولید خود را خواهیم زد .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.