بهره برداری از دو نیروگاه خودتامین در صنایع کرمانشاه

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه گفت : دو نیروگاه خودتامین در صنایع کرمانشاه ظرف چهار تا پنج ماه آینده به بهره‌برداری رسیده و به کمک شبکه برق می‌آید.

محسن دارابی مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه در نشست مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای غرب با صنایع سنگین و بزرگ غرب کشور که با هدف مدیریت پیک بار تابستان ۱۴۰۳ برگزار شد، با اشاره به اهمیت حمایت از صنایع خصوصا در زمینه تامین انرژی پایدار، گفت : وقتی مقام معظم رهبری در نامگذاری امسال بر جهش تولید تاکید دارند، یک بخش مهم جهش تولید با حمایت از صنایع و پوست اندازی رویه‌های گذشته محقق خواهد شد.

وی ادامه داد: در سنوات گذشته محدودیت انرژی مشکلات عدیده‌ای را برای صنایع و خصوصا صنایع بزرگ و مادر ایجاد می‌کرد که به صورت زنجیروار به سایر صنایع نیز منتقل می‌شد و در نهایت به زیان مردم و مصرف کنندگان بود، لذا لازم است امسال تدابیری برای کاهش این مشکلات اندیشیده شود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه افزود: در تمام دنیا بخش تولید و صنعت آخرین حوزه‌ای است که مشمول مدیریت مصرف انرژی می‌شود و ما نیز باید چنین رویه‌ای را داشته باشیم، زیرا حوزه تولید و صنعت موتور محرک اقتصاد به شمار رفته و سایر بخش‌ها را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد.

دارابی خواستار حمایت از صنایع کرمانشاه و استان‌های غرب کشور و در نظر گرفتن سهمیه حداقلی برای مدیریت بار آنها نسبت به سایر صنایع عظیم و بزرگ کشور شد.

وی با بیان اینکه خود صنایع برای کمک به مدیریت انرژی و ناترازی که در صنعت برق وجود دارد پای کار آمده‌اند، اظهار کرد: در حال حاضر تعدادی از صنایع بزرگ کرمانشاه در حال احداث نیروگاه‌های خود تامین هستند.

وی با بیان اینکه دو نیروگاه در دست احداث در دو واحد تولیدی استان کرمانشاه با مجموع ظرفیت ۳۶ مگاوات ظرف چهار تا پنج ماه آینده وارد مدار بهره‌برداری خواهد شد، افزود: اگرچه ممکن است تولید برق این نیروگاه‌ها به پیک تابستان امسال نرسد، اما می‌تواند برای سال آینده به کمک تامین برق کرمانشاه بیاید.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه با اشاره به آمادگی صنایع بزرگ کرمانشاه برای کمک به پایداری شبکه برق، تاکید کرد: لازم است تدابیری برای حمایت از این صنایع برای تسهیل در ساخت نیروگاه‌ها در نظر گرفته شود .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.